TUSENTALS REDO FÖR ÅRETS ÄGGJAKT

Clarion Hotel kör på skärtorsdagen för fjärde året i rad succén Äggjakten. I år kan ca 2000 äggletare runt om i Norden bli lyckliga vinnare. I Göteborg finns 120 guldägg gömda, fyllda med hotellfrukostar, middagar och övernattningar som väntar på nya ägare.

120 ägg kommer gömmas runt om i Göteborg

För fjärde året i rad arrangerar Clarion Hotel i Göteborg i påskhelgen en spännande aktivitet för både hotellgäster och lokalbefolkning under namnet Äggjakten. De guldfärgade äggen göms på olika platser i staden och innehåller attraktiva priser, allt från lyxiga hotellkuddar till frukostar, middagar och exklusiva övernattningar. Äggjakten engagerar personer i alla åldrar och i år är det inte mindre än 67 medverkande hotell på 47 orter som tillsammans gömmer över 2000 guldägg.

För fyra år sen arrangerade Clarion Hotel Post den första Äggjakten i Göteborg, eventet blev mycket lyckat och har alltså har spridit sig inom hotellkedjan till Sverige, Norge, Finland och Lettland. Spridningen märks inte minst i sociala medier genom uppdateringar som handlar både om vinster och evenemanget i sig.

- Äggjakten har blivit en folkfest för Göteborgarna och ett naturligt inslag i påsken här i stan, säger Fredrik Blomberg, Hotelldirektör vid Clarion Hotel Post.

Äggjakten hålls under skärtorsdagen den 13 april. Klockan 06.00 börjar jakten och avslutas tolv timmar senare, klockan 18.00, eller när alla ägg är hittade. För att underlätta jakten kan gemene göteborgare hämta ut en äggjaktskarta utanför Clarion Hotel Post från kl 07.00. Mer information om Äggjakten finns att hitta på hotellens respektive Facebook sidor.

- Genom Äggjakten aktiverar vi lokalbefolkningen och bjuder samtidigt in dem till våra hotell. Därför rekommenderar vi att komma förbi oss på morgonen för att hämta en äggjaktskarta och för den hungrige erbjuder vi en frukostpåse att ta med sig på jakten, avslutar Lisa Thorén, Marketing Manager på Clarion Post.

Totalt finns cirka 2000 gömda ägg i Norden, då de medverkande hotellen gömmer mellan 20-100 guldägg var. I Göteborg innebär detta att det finns totalt 120 st gömda ägg. De kan vara gömda var som helst i stan, men de är alltid delvis synliga. Varje ägg är märkt med hotellets namn och inuti ägget anges hur vinnaren hämtar upp sitt pris.

När ett ägg hittas uppmanas deltagaren att lägga upp en bild på sig själv och ägget på hotellets Facebooksida för eventet Äggjakten. Detta för att låta hotellet och alla andra deltagare veta hur många ägg som hittats, och framförallt hur många gömda ägg som finns kvar.

Läs mer om Äggjakten i Göteborg

Läs mer om den internationella Äggjakten

För mer info kontakta:

Lisa Thorén