Två års väntan är över: Nu öppnar IKEAs julbord igen

Torsdagen den 18 november öppnar IKEAs populära julbord igen. Därmed är två års väntan på ett av landets största julbord - på grund av covid 19 - över. Årets julbord innehåller jul-rätter som till exempel cheesecake med tångkorn och Janssons frestelse.

Nu öppnar IKEAs julbord igen. Årets julbord innehåller jul-rätter som till exempel cheesecake med tångkorn och Janssons frestelse. (Inspirationsbild – för att se vad julbordet exakt innehåller besök IKEA.se)

- Vi har verkligen sett fram emot att få välkomna våra gäster på julbord igen. Vi kommer att servera ett traditionellt julbord i år, med sill, lax och köttbullar, så klart. Godsaker som krämig grönkålssallad, cheesecake med tångkorn och klassisk Janssons frestelse står också på bordet, säger Marcus Carlsson, Country Food Manager på IKEA Sverige.

För de som föredrar en helt växtbaserad julmatsupplevelse erbjuder IKEA en vegetarisk jultallrik med veggie hot dog, plantbullar, rödkålssallad, grönkålssallad och sötpotatisklyftor.

IKEAs julbord serveras varje dag från klockan 12:00 i samtliga IKEAs restauranger utom Örebro* från och med den 18 november till och med den 23 december.

Priset är 149:- för IKEA Family-medlemmar (ord.pris 249:-) och 39:- för barn upp till 13 år. Vegetarisk jultallrik: 49:-

Läs mer om vilka rätter som serveras och få mer information om julbordet här

*Restaurangen på varuhuset i Örebro byggs just nu om.

För de som föredrar en helt växtbaserad julmatsupplevelse erbjuder IKEA en vegetarisk jultallrik med veggie hot dog, plantbullar, rödkålssallad, grönkålssallad och sötpotatisklyftor.

IKEA och WIP Industries investerar i ny fabrik för kastruller i småländska Åseda - ska drivas med förnybar energi och använda återvunnet stål1.7.2022 09:32:38 CEST | Pressmeddelande

IKEA ökar sin produktion i Sverige genom att investera i en helt ny fabrik för grytor och kastruller i småländska Åseda. Anläggningen ska drivas med förnybar energi och använda återvunnet stål i produktionen. Med höga krav på hållbar produktion ska den nya fabriken producera flera miljoner IKEA grytor och kastruller varje år. Syftet är att erbjuda IKEA kunder i Europa ännu mer prisvärda och hållbara produkter.

Idag öppnar IKEA sitt nya varuhus i Gallerian mitt i Stockholm30.6.2022 14:25:08 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen den 30 juni, tar IKEA nästa steg i sin jättesatsning på Stockholm genom att öppna ett drygt 8 000 kvadratmeter stort cityvaruhus som sträcker sig över totalt fyra våningsplan i köpcentret Gallerian. Tack vare satsningen kommer IKEA närmare stockholmarna och blir ett självklart besöksmål i de centrala delarna av Stockholm – inte minst via ett helt nytt matkoncept med frukost, lunch och till och med after work.