Två beslut i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd

Här bifogas två beslut i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd idag, tisdagen den 20 april 2021.

BESTRAFFNINGSÄRENDEN

Namn:               Daniel Rahimi, IF Björklöven
Matchdatum:     2021-04-19
Mellan:              Timrå IK - IF Björklöven, Slutspel HockeyAllsvenskan
Anmälare:         Jimmy Dahmén
Förseelse:         Kneeing
Beslut:               4 matcher samt böter om 6 000 kr

Namn:               Alexander Hellström, IF Björklöven
Matchdatum:     2021-04-19
Mellan:              Timrå IK - IF Björklöven, Slutspel HockeyAllsvenskan
Anmälare:         Jimmy Dahmén
Förseelse:         Checking to the head
Beslut:               3 matcher samt böter om 6 000 kr

Bifogat finnes besluten i sin helhet.

Alexander RamsayOrdförande i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd

Tel:070 - 522 64 54

Ishockeyns förbudsmöte avslutat: Anders Larsson omvald som ordförande och nya ekonomiska licenskrav införs11.6.2021 12:25:37 CEST | Pressmeddelande

Idag fredag den 11 juni genomfördes Svenska Ishockeyförbundets förbundsmöte digitalt. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att införa nya ekonomiska licenskrav för spel i SDHL, SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan. I övrigt beslutades att införa nationella principer för optimerad spelarutveckling i hela landet. Förbundet redovisade också ett ekonomiskt resultat i balans över den senaste tvåårsperioden.