Två från Olav Thon Gruppen nominerade till Årets Svenska Centrumledare

Marie Newsome, Etage, Trollhättan och Ståle Løvheim, Nordby Shopping Center, Strömstad är nominerade till Årets Centrumledare!

Köpcentrumbranschens årliga prisutdelning NCSC Awards 2015 sker den 22 oktober på Grand Hôtel i Stockholm. Nytt för i år är att två expert-jurygrupper har utsett de nominerade i kategorierna för årets bästa: hyresvärd, centrumledare, konsult och hyresgästkoncept. NCSC's medlemmar röstar sedan fram sina favoriter. Hela sex nominerade i kategorin för årets bästa köpcentrum.

I NCSC Sweden Awards utses:

• Bästa Svenska Köpcentrum
  • Bästa Svenska Hyresgästkoncept
  • Bästa Svenska Hyresvärd
  • Bästa Svenska Konsult
  • Bästa Svenska Centrumledare

DE NOMINERADE FÖR ÅRETS CENTRUMLEDARE ÄR:

Marie Newsome, Etage, Trollhättan

(Thon Property, Olav Thon Gruppen)

-”Att bli nominerad till Årets Centrumledare i Sverige är fantastiskt roligt och överraskande! Det känns som ett kvitto på den PASSION som genomsyrar allt vi gör i vårt arbete. Motiveringen gick rakt in i hjärtat och beskriver mycket träffande min ambition om hur en vanlig dag på jobbet ser ut.

Konkurrensen är stenhård och jag är glad att finnas med bland de nominerade. De andra som nominerats är starka kandidater som driver och leder framgångsrika köpcentrum med olika förutsättningar säger Marie Newsome.”

Juryns motivering: Marie Newsome arbetar i Etage med en tydlig filosofi om centrumledningens tillgänglighet, drivkraft och passion inför sitt uppdrag. Hennes närvaro i centrumet är hög och hon är ett välkänt ansikte för all butikspersonal i Etage. Centrumledningen är alltid nåbar och lösningsorienterad. Ingenting är omöjligt! Svar på förfrågningar kommer snabbt och med sin positiva inställning skapar hon engagemang och resultat. Marie har en känsla för att arrangera event som inte bara drar besök, utan även skapar köp. Att Etage ska finnas som en samarbetspartner för det lokala föreningslivet i Trollhättan är en självklarhet för Marie och hon skapar mycket fina förutsättningar för ”Gladare Shopping”!

Ståle Løvheim, Nordby Shopping Center Strömstad

(Thon Property, Olav Thon Gruppen/Orvelin Gruppen)

-”Jag tycker det är jättekul att ha blivit nominerad och det är fantastiskt kul att gränshandeln sätts på kartan. Gränshandel är något som inte är så uppmärksammat i Sverige trots att den årligen omsätter för c:a 16 miljarder kronor.

Den typiska gränshandelskunden är väldigt prismotiverad vilket leder till att vårt största fokus ligger på just pris, pris och pris när vi arbetar med marknadsföring. Vi har framförallt haft stora framgångar i digitala kanaler så som hemsida och Facebook när vi kommunicerat erbjudanden och aktiviteter. Detta i kombination med gratis WiFi på centret har gjort sommaren till en nyttig resa för oss där vi kunde ha placerat oss närmare en topp 20-placering bland Norges mest besökta webbsidor under juli månad.

Vi ser fram emot NCSC Sweden Awards i oktober och kommer manstarka med hopp om vinst avslutar Ståle Løvheim.

Juryns motivering: I Nordby Shoppingcenter arbetar Köpcentrumchef Ståle Løvheim med den för regionen så oerhört viktiga gränshandeln. Ståle beskrivs som mycket engagerad, synlig och involverad. Han jobbar gärna nära butikscheferna och coachar med tips inför viktiga försäljningsperioder. Nordbys centrumledning är också duktiga på att skicka ut relevant information till butikerna så att de får ta del av utveckling och möjligheter.Nordbys utbud utökas och förbättras ständigt och kunderna strömmar in. Där möts de av attraktiva kampanjer där bla devisen ” Handla smartare” skapar tydlighet i gränshandelns främsta syfte; att göra en bra affär!

Nominerade är även:

• Josefine Eriksson, Visby Centrum
  • Mats Jäderberg, Grand Samarkand Växjö och Eurostop Halmstad

I juryn:

• Christer Carlson, Triumph International
  • Jennifer Karlberg, Espresso House
  • Jessica Syrén, Gina Tricot
  • Lisen Pettersson, Teknikmagasinet
  • Per Sjölund, Broadway Partners

Läs mer om NCSC Sweden Awards 2015 galakväll med prisutdelning, samt heldagsseminariet Köpcentrum&Butiker, ett samarbete med Fastighetsvärlden, den 22 oktober i Stockholm.

NCSC, Nordic Council of Shopping Centers, är intresseföreningen för köpcentrumbranschen i de nordiska länderna. Medlemmarna kommer från alla delar av branschen och inkluderar de största fastighetsägarna och detaljisterna, tillika investerare, byggherrar, konsulter och leverantörer samt representanter från andra intresseföreningar och stadsplanerare. NCSC’s uppgift är att ständigt utveckla den nordiska köpcentrummarknaden och höja statusen för branschen som en professionell och viktig spelare i samhället. Föreningen startade 1985 och har nu ca 1200 medlemmar främst från Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Thon Property är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 107 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.