Två jämförelsesajter som underlättar för djurägare

Under coronapandemin rapporterades det flera gånger om att allt fler skaffar husdjur. Till stor del berodde ökningen på den ökade flexibiliteten och möjligheterna till att jobba hemifrån. Något som vi också har noterat de senaste åren är att flera nya försäkringsbolag med fokus på djurförsäkringar har lanserats för att utmana de större bolagen.

Tidigare har de större försäkringsbolagen dominerat den svenska försäkringsmarknaden. De större försäkringsbolagen erbjuder oftast inte enbart djurförsäkringar utan även andra möjliga typer av försäkringar, som till exempel olika typer av sakförsäkringar. Även om det tidigare har funnits vissa försäkringsbolag som inriktat sig mot djur har det under de senaste åren kommit nya utmanare på den svenska försäkringsmarknaden.

Två försäkringsbolag som gjort entré på den svenska marknaden de senaste åren är ManyPets och Lassie. Båda bolagen har utmanat försäkringsmarknaden under de senaste åren och erbjuder försäkringar för både katter och hundar. Några saker som utmärker de nya försäkringsbolagen är dels att de inte har några begränsningar för vissa raser. Något som flera av de större försäkringsbolagen har. Bolagen riktar också in sig på försäkringar för endast hundar och katter. Flera av de större försäkringsbolagen erbjuder som tidigare nämnt ofta flera olika typer av försäkringar. Bolagen har också ett större fokus på digitala lösningar i form av till exempel mobilappar som ska förenkla för konsumenterna.

Som konsument kan det vara svårt att hålla reda på de nya och gamla aktörerna på marknaden och deras erbjudanden. Det är svårt att hålla reda på vad som egentligen är skillnaden mellan försäkringarna och vilken försäkring som man ska välja. Som djurägare vill man ge de bästa möjliga förutsättningarna för sin hund eller katt. Därför vill man ha en försäkring som ger ett så tryggt liv som möjligt och ett försäkringsbolag som finns där när olyckan är framme.

För att underlätta för djurägare inför deras val erbjuder vi på jämförhundförsäkring.se och jämförkattförsäkring.se två jämförelsesajter för hund- och kattförsäkringar. På sajterna är det enkelt för djurägare att jämföra olika försäkringar och deras innehåll för att hitta den bästa försäkringen för din hund eller katt. Sajterna samlar också information som är bra att känna till om husdjur. Du hittar till exempel viktig information som kan vara bra att veta om hundar och katter, olika försäkringsbegrepp som är bra att känna till och flera saker som du bör tänka på inför ditt försäkringsval. Sajterna är helt enkelt skapade för att underlätta för hundägare och kattägare inför deras val av försäkring.

Din ögonhälsa13.6.2022 14:52:45 CEST | Pressmeddelande

Många människor tar sin syn för givet. Det är dock viktigt att tänka på sin syn och bry sig om sina ögon, eftersom bra syn kan göra stor skillnad i livet. Om din syn inte har förändrats så mycket, kanske du inte tänker på vad din syn kan säga om din hälsa. Men dina ögon och syn kan faktiskt visa samt berätta mycket om din allmänna hälsa, även om du inte själv upplever någon skillnad. Därför är det viktigt att ögonen undersöks regelbundet och tas om hand väl med nyttig kost och vila.