Två matcher ändrar starttid

Säsongspremiären närmar sig med stormsteg, bara 19 dagar återstår till första nedsläpp. Schemat är fortfarande föremål för vissa förändringar och i dag kan vi berätta om två matcher som fått ny starttid.

Många väntar på seriestarten och för den som har svårt att hålla sig kan vi i dag komma med den glädjande nyheten att första nedsläpp säsongen 2016/2017 kommer att tidigareläggas. Nu handlar det inte om några stora omvälvande förändringar, men matchen mellan Malmö och Frölunda den 17 september, som skulle ha startat 16:00, har fått ny starttid och därmed inleds SHL-säsongen i stället 15:00 samma dag. Övriga två matcher spelas som tidigare aviserats 16:00.

Även matchen Skellefteå - Brynäs den 8 oktober har fått ny starttid. I det fallet handlar det om en senareläggning, matchen flyttas från 16:00 till 19:15.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Jörgen Lindgren lämnar som VD i SHL. Michael Marchal blir tillförordnad VD och SHL:s sportchef Johan Hemlin blir vice VD15.10.2018 13:03Pressmeddelande

Jörgen Lindgren lämnar idag anställningen som VD i Svenska Hockeyligan (SHL). Styrelsen har beslutat utse Michael Marchal som tillförordnad verkställande direktör. Samtidigt utses SHL:s sportchef Johan Hemlin som vice VD i SHL. Styrelsen inleder rekryteringsarbetet för en permanent VD vilket skall slutföras under vintern/våren 2019.

SHL och HockeyAllsvenskan bygger om sina domarorganisationer8.10.2018 13:07Pressmeddelande

SHL och Ulf Rönnmark har gemensamt kommit överens om att gå skilda vägar. SHL vill tacka Ulf för det arbete han gjort under många år i SHL som domare, marknadschef, domare och domarchef. Domarna kommer framöver att ingå i den sportsliga organisationen där Johan Hemlin, sportchef SHL, är ansvarig. För att stärka upp stöd och utveckling för domare och linjemän kommer fler funktioner tillsättas och rollen domarchef tas därmed bort. Som ny utvecklings- och huvuddomaransvarig anställs Tomas Thorsbrink. Tomas arbetar i dag som domarchef i Hockeyallsvenskan, där han gjort ett väldigt bra arbete. Att Tomas tar sig an SHL domarna är en naturlig utveckling och början på en tätare samverkan mellan SHL och Hockeyallsvenskan kring elitdomarverksamheten. - Vi väljer att bredda organisationen för att vara än mer närvarande och ute hos domarna för att coacha och utveckla deras enormt viktiga roll. Att göra det i samverkan med HockeyAllsvenskan gör också att synergierna blir mycket bättre i utvecklinge