Två matcher ändrar starttid

Säsongspremiären närmar sig med stormsteg, bara 19 dagar återstår till första nedsläpp. Schemat är fortfarande föremål för vissa förändringar och i dag kan vi berätta om två matcher som fått ny starttid.

Många väntar på seriestarten och för den som har svårt att hålla sig kan vi i dag komma med den glädjande nyheten att första nedsläpp säsongen 2016/2017 kommer att tidigareläggas. Nu handlar det inte om några stora omvälvande förändringar, men matchen mellan Malmö och Frölunda den 17 september, som skulle ha startat 16:00, har fått ny starttid och därmed inleds SHL-säsongen i stället 15:00 samma dag. Övriga två matcher spelas som tidigare aviserats 16:00.

Även matchen Skellefteå - Brynäs den 8 oktober har fått ny starttid. I det fallet handlar det om en senareläggning, matchen flyttas från 16:00 till 19:15.

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60