TVabbonnemanget.se breddar med digitala streamingtjänster

Samtidigt som linjär-tv tappar tittare så får play- och streamingtjänsterna allt fler användare. De populäraste streamingtjänsterna, SVT Play och Youtube, är fria från både kostnader och abonnemang, men kunder är också beredda att betala för innehållet. Det visar ny statistik som pekar på att de mest populära abonnemangs-tjänsterna i Sverige (Netflix, Viaplay och HBO Nordic), samtliga har ökat antalet abonnenter.

I statistiksammanställningen som TVabonnemanget.se gjort så framkommer en tydlig trend att svenska konsumenter, i alla ålderskategorier, i allt större utsträckning överger traditionell tv-konsumtion för webbaserat videoinnehåll. Föga oväntat är det främst yngre personer som väljer bort linjär-tv, men även äldre generationer följer efter enligt statistiken.

Kunderna hoppar mellan tjänster

Streamingtjänsternas generösa priser, gratis prova på-perioder och abonnemang utan bindningstider har skapat ett helt nytt landskap för vad vi förväntar oss av leverantörer av tv. Men det är inte bara digital tv-leverantörerna som har problem med att behålla kunder över tid. Även hos abonnemangstjänsterna lyser kundlojaliteten med sin frånvaro, med ett undantag: Netflix.

Enligt en undersökning gjord av Svenskt Kvalitetsindex är Netflix den abonnemangstjänst som har den högsta andelen nöjda kunder av alla streamingtjänster i Sverige, och dessutom den tjänst som lyckas behålla sina abonnenter. Netflix erbjuder sina kunder en så stor variation av innehåll till ett så konkurrenskraftigt pris att kunderna stannar.

TVabonnemanget.se vägleder och tipsar

Konsumentguiden TVabonnemanget.se finns till för att upplysa och vägleda konsumenter inom allt som har med tv-leverantörer att göra. Där hittar du upplysande artiklar inom allt som rör tv-abonnemang och operatörer. För att möta det förändrande kundbeteendet har man nu beslutat att bredda tjänsteportföljen.

”Vi har under en längre tid sett att allt fler av våra kunder efterfrågar digitala abonnemang, varpå vi nu beslutat att bredda vår tjänsteportfölj att även inkludera streamingtjänster” säger Fredrik Andersson på TVabonnemanget.se.

För att göra det än mer intressant finns möjligheten att testa streamingtjänster kostnadsfritt under en provperiod. På TVabonnemanget.se kan man bland annat prova Hayu, Cmore och Viaplay gratis om man är ny kund.

Om TVabonnemanget.se

TVabonnemanget.se är en av de ledande konsumenttjänsterna i Sverige för rådgivning kring TV-tittande och abonnemang. Sedan starten 2016 har man hjälp mer än 1000 familjer att hitta rätt abonnemang.

Frågor? Kontakta Fredrik Andersson, info@tvabonnemanget.se

Offerförfrågningssajter underlättar valet av hantverkare för vårens renoveringar30.3.2020 07:00:00 CESTPressmeddelande

När den efterlängtade vårsolen äntligen tittar fram blottläggs även skavanker på husfasaden eller taket. Då är det dags att ta tag i de där renoveringsprojekten som fått vila under vinterhalvåret. För privatpersoner som vill anlita hantverkare krävs ofta både tid och kunskap för att kunna jämföra de olika utförarna på marknaden, och ofta hamnar de enskilda firmorna och mindre aktörerna på marknaden utanför. Företaget Enkla Media, som bland annat är aktiva inom konsumentupplysning på webben, vill nu underlätta både för företagare i renoveringsbranschen att få nya kunder och privatpersoner att hitta en skicklig utförare av renoveringstjänster, genom ett antal offertförfrågningssajter.