Tv.nu lanserar performanceprodukt för streamingaktörer

Tv.nu tar ett viktigt steg i sitt partnerskap med streamingaktörer genom att erbjuda den renodlade performanceprodukten "tv.nu Streaming CPC". "På streamingmarknaden är det idag hög konkurrens om både tillväxt och tittartid. Med tv.nu Streaming CPC kan vi hjälpa aktörerna att driva kvalitativ trafik till sina plattformar", säger Markus Lindell, Head of Digital Business Development på tv.nu.

Tv.nu möter marknadens behov och erbjuder nu streamingaktörer en performanceprodukt. På bilden ser vi Joakim Flodin på Schibsted Marketing Services samt Helena Folcker och Markus Lindell från tv.nu.

Med två miljoner unika besökare i veckan är Schibstedbolaget tv.nu Sveriges största tv- och streamingguide. Med sin höga trafik och unika kontext har man blivit en viktig partner till streamingtjänsterna på den svenska marknaden. Varje år driver tv.nu miljontals besök till integrerade streamingtjänster, där användarna är redo att antingen starta en ström eller köpa ett abonnemang. Dessa klick kan nu köpas av annonsörer genom den nya performanceprodukten tv.nu Streaming CPC.

Performanceprodukten blir ett starkt tillskott till Schibsteds existerande premiumportfölj. I och med lanseringen blir tv.nu även en fullskalig annonspartner till de svenska streamingaktörerna, där man kan erbjuda både varumäkesbyggande produkter och produkter för att driva kvalitativ trafik.

– Efterfrågan på performanceprodukter är otroligt stark just nu. För att möta marknadens behov känns det extra roligt att lansera tv.nu Streaming CPC, där ambitionen även är att konkurrera om performancebudgetar från Google och Facebook, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Tv.nu Streaming CPC går live den första mars men kan köpas redan idag. Just nu pågår dialog med de flesta aktörer på den svenska streamingmarknaden, och den initiala responsen har varit över förväntan.

– Vi har sett en otroligt stark tillväxt de senaste åren och är stolta över att vara en av våra partners största och viktigaste trafikkällor. Det är helt rätt i tiden att erbjuda denna unika lösning till streamingaktörerna och ge dem ytterligare ett verktyg i marknadslådan för att stärka sin position, säger Helena Folcker, vd på tv.nu.

Markus Lindell, Head of Digital Business Development på tv.nu. Tel: 0735-35 51 73. E-post: markus.lindell@schibsted.com

Premiär! Omni Ekonomi tar över aktieprogrammet och succén #Uppesittarkväll22.2.2021 12:00:00 CETPressmeddelande

Omni Ekonomi tar över och sänder #Uppesittarkväll med start nu på onsdag. Precis som tidigare kommer programmet att sändas kvällen före löning varje månad med aktieprofilerna Albin Kjellberg och Nicklas Andersson som programledare. "Det känns naturligt att Omni Ekonomi tar över programmet. Vi är ju destinationen för alla som älskar aktier och sparande", säger Henrik Danielsson, redaktör på Omni Ekonomi och nu även redaktör för #Uppesittarkväll.