Tyska Turistbyrån

Tyska Turistbyrån lanserar The Swedish Link

Dela
Tonnenabschlagen, bokstavligen ungefär tunnslagning, är en av de viktigaste och äldsta traditionerna i regionen Fischland-Darß-Zingst, och varje år uppförs en stor fest för gäster och lokalbefolkningen. FOTO: Voigt & Kranz UG, Prerow
Tonnenabschlagen, bokstavligen ungefär tunnslagning, är en av de viktigaste och äldsta traditionerna i regionen Fischland-Darß-Zingst, och varje år uppförs en stor fest för gäster och lokalbefolkningen. FOTO: Voigt & Kranz UG, Prerow

Tyska Turistbyrån med hjälp av contentbyrån nyheter365 lanserar i dagarna The Swedish Link. Syftet med kampanjen är att få svenskar att dela med sig av sina bästa tyska restips. Först ut att tipsa är profilerna Edward Blom, Sylvia Vrethammar, Pelle Nilsson och Flora Wiström.

Från drottning Silvia till Schwedenfest i Wismar – kopplingarna mellan Tyskland och Sverige är många. Det vill Tyska Turistbyrån uppmärksamma med kampanjen The Swedish Link.

På kampanjsidan www.germany.travel/swedishlink eller i appen The Swedish Link kommer man kunna dela med sig av sina bästa tyska restips och vara med att skapa en social hubb där svenskar kan hitta inspiration till Tysklandsresan.

– Vi vet att det finns ett stort intresse för Tyskland bland svenskarna och det ska bli jätteroligt att se vilka guldkorn de kommer dela med sig av. Att de som tipsar dessutom är med och tävlar om fina priser i samarbete med våra partners gör det också lite extra spännande, säger Iris Müller, marknadschef för Tyska Turistbyrån.

Ett resmål för alla

Målet med kampanjen är user engagement och för att komma i gång kommer matprofilen Edward Blom, sångerskan Sylvia Vrethammar, tidigare fotbollsproffset Pelle Nilsson och bloggprofilen Flora Wikström att berätta som sina speciella relationer till Tyskland.

– Det är jätteroligt att vi har fått starka profiler som tilltalar olika målgrupper att vara med i projektet och att vi kan visa upp att Tyskland är ett resmål där det finns något för alla. Jag är själv en tysklandsvän och kommer gå in och tipsa om en trevlig ölhall i Dortmund, säger Johan Rikner, VD nyheter365.

– Mina personliga befintliga favoriter i kampanjen är Pippi Långstrumps papegoja och schlagerbandet Magdeburgarna som har varsin koppling till Tyskland, säger Iris Müller.

Tävling

De som är med och tipsar om sina tyska guldkorn kan också vara med och tävla om fina priser. Tävlingsperioden är 6 april – 30 november 2017, dragning av vinnarna sker den 30 november 2017.

Första priset i tävligen är en resa för två med Norwegian från Stockholm till München och två övernattningar för två personer på 5-stjärniga Kempinski-hotellet i Berchtesgaden med utsikt mot Örnnästet.

Mer information om tävlingen och priser: www.germany.travel/tavla

Kampanjpartner är även rederiet Stena Line och turistråden i förbundsländerna Sachsen-Anhalt och Mecklenburg-Vorpommern, samt i städerna Bremen, Lübeck och München.

Kontakter

Bilder

Tonnenabschlagen, bokstavligen ungefär tunnslagning, är en av de viktigaste och äldsta traditionerna i regionen Fischland-Darß-Zingst, och varje år uppförs en stor fest för gäster och lokalbefolkningen. FOTO: Voigt & Kranz UG, Prerow
Tonnenabschlagen, bokstavligen ungefär tunnslagning, är en av de viktigaste och äldsta traditionerna i regionen Fischland-Darß-Zingst, och varje år uppförs en stor fest för gäster och lokalbefolkningen. FOTO: Voigt & Kranz UG, Prerow
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Strålande resultat för tysk incoming fortsatte under hösten15.1.2019 11:27:53 CETPressmeddelande

Tysklands incomingturism avslutar sommarsäsongen med ett lysande resultat för oktober. Enligt siffror från Statistisches Bundesamt uppgick antalet utländska övernattningar i logianläggningar med tio bäddar eller fler till 7,5 miljoner, vilket är sex procent mer än under oktober 2017. Sammanlagt steg antalet utländska övernattningar under perioden januari till oktober 2018 med fem procent till 75,7 miljoner.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum