U18 Damlandslaget spelar trenationers i Romanshorn, Schweiz

Förbundskapten Madeleine Östling har tagit ut truppen för U18 Damlandslaget som möter Tyskland och Schweiz i en 3-nationers i Romanshorn, Schweiz, 13–18 december.

– Väldigt roligt att få möta två nya motståndare i Tyskland och Schweiz. Det här är två nationer som vi har i vår VM-grupp i januari, så det blir viktiga matcher för oss. Vi tycker att truppen är lite spetsigare i spelet med puck, något vi hade lite svårt med senast i Finland. Spelarna har gjort det bra på hemmaplan och visat framfötterna i sina respektive lag. Jag ser fram emot att göra fler mål än vi gjorde mot Finland, säger Madeleine Östling, förbundskapten för U18 Damlandslaget.

Truppen

MÅLVAKTER