Uddevallahem vinner pris för sitt arbete med att få in fler unga i företaget

Bostadsstiftelsen Uddevallahem vinner fastighetsbranschens utmärkelse ’Framtidsindex’, för sitt breda arbete med att ta emot unga i företaget genom exempelvis sommarjobb eller prao. Priset delades ut under torsdagen i samband med Business Arena i Stockholm som samlar fastighetsbolag från hela landet.

- Det känns glädjande att vi får uppmärksamma Uddevallahem för deras breda insatser för att få in fler unga i företaget. Fastighetsbranschen behöver få upp ögonen för prao, praktik och andra vägar in. Då är det viktigt att kunna visa upp positiva exempel där insatserna ger positiva resultat, säger Mona Finnström, vd på Fastigo – Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation.

Framtidsindex utgår från en nationell enkät som går ut till hela fastighetsbranschen som syftar till att ta reda på hur många unga människor som får plats på branschens företag som praktikant, trainee, lärling, sommarjobbare eller praoelev. Därefter tar en jury vid och jämför bidragen.

- Vi lägger stort fokus på att jobba organiserat med att få in unga i företaget. Då känns det extra roligt att vi får uppmärksamhet från branschen genom den här utmärkelsen, säger Thomas Aebeloe, vd Bostadsstiftelsen Uddevallahem.

Fakta
Årets vinnare av Framtidsindex är Bostadsstiftelsen Uddevallahem som vinner den ”breda” kategorin och Halmstads Fastighets AB vinner kategorin för sommarjobbare.

Mona Finnström, vd Fastigo, 070-676 69 22
Thomas Aebeloe, vd Bostadsstiftelsen Uddevallahem, 0730-58 48 74

Bilden i pressmeddelandet: Thomas Aebeloe, vd Bostadsstiftelsen Uddevallahem. Bifogat finner ni en pressbild på Mona Finnström, vd på Fastigo.