Ulf Elfving gäst i Bingolotto

Räkna med skjutjärnsjournalistik och Rock n Roll i BingoLotto på söndag! Ulf Elfving gästar programmet tillsammans med artisterna Roberth Haglund, Svante Thuresson och Sjömila. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Ulf Elfving var programledare för klassiker som Upp till tretton och Efter tre. Hans omvända skjutjärnsjournalistik gjorde honom effektiv som utfrågare genom sitt mjuka sätt att bemöta sina intervjuoffer. Själv menar han att han avskyr konflikter och får tvinga sig till att ställa viktiga frågor.

Robert Haglund är utbildad musikalartist och en skicklig crooner med starka rötter i gamla hårdrocksgrupper såsom Kiss och Van Halen. För fem år sedan fick han idén att förena stilarna. Svante Thuresson gästar Robert i rockdängan "Ain't No Love in the Heart of the City".

Sjömila är en trio med sångerskan Erica Larsson i spetsen. 2012 deltog Erica i Melodifestivalen tillsammans med rockabillygruppen Top Cats. Hon har även arbetat med andra artister så som Miriam Bryant, Jessica Andersson och Shirley Clamp.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är precis som vanligt Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 12 mars kl. 18 i TV4.