Ulf Elfving gäst i Bingolotto

Räkna med skjutjärnsjournalistik och Rock n Roll i BingoLotto på söndag! Ulf Elfving gästar programmet tillsammans med artisterna Roberth Haglund, Svante Thuresson och Sjömila. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Ulf Elfving var programledare för klassiker som Upp till tretton och Efter tre. Hans omvända skjutjärnsjournalistik gjorde honom effektiv som utfrågare genom sitt mjuka sätt att bemöta sina intervjuoffer. Själv menar han att han avskyr konflikter och får tvinga sig till att ställa viktiga frågor.

Robert Haglund är utbildad musikalartist och en skicklig crooner med starka rötter i gamla hårdrocksgrupper såsom Kiss och Van Halen. För fem år sedan fick han idén att förena stilarna. Svante Thuresson gästar Robert i rockdängan "Ain't No Love in the Heart of the City".

Sjömila är en trio med sångerskan Erica Larsson i spetsen. 2012 deltog Erica i Melodifestivalen tillsammans med rockabillygruppen Top Cats. Hon har även arbetat med andra artister så som Miriam Bryant, Jessica Andersson och Shirley Clamp.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är precis som vanligt Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 12 mars kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.