Ulf Kristersson besöker Kristianstad, Malmö, Helsingborg, Ängelholm och Båstad

Imorgon, torsdag den 1 september, besöker Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, Kristianstad, Malmö, Helsingborg, Ängelholm och Båstad.

Kristianstad
Ulf Kristersson besöker polisen tillsammans med Camilla Palm, kommunstyrelsens ordförande i Kristianstad, och Maria Malmer Stenergard, riksdagsledamot från Kristianstad. Nyhet presenteras i samband med besöket.

Tid: 09:45

Plats: Gamlegården, centrums parkering, Bataljonsvägen.

Malmö

Ulf Kristersson besöker Mat- och chokladstudion i Malmö. Med på besöket är även Helena Nanne, kommunalråd i Malmö.

Tid: 12:00

Plats: Amiralsgatan 6, 211 55 Malmö

Helsingborg

Ulf Kristersson besöker Carina och Lars Kjerrström som oroar sig för höga elräkningar i höst. Med på besöket är även Anna Jähnke, regionråd i Skåne.

Tid: 14:00

Plats: Alstigen 2, 260 30 Vallåkra

Föranmälan för media krävs särskilt för detta besök.

Ängelholm

Ulf Kristersson besöker Moderaternas valstuga och möter väljare. I samband med besöket presenteras en nyhet.

Tid: 15:40

Plats:Stortorget, 262 32 Ängelholm

Båstad

Ulf Kristersson knackar dörr i Båstad

Tid: 17:00

Plats: Båstad

Medier är välkomna på samtliga besök. Föranmälan krävs och görs till helena.walentowicz@moderaterna.se

Torgmöte med Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Anders Borg i Stockholm9.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Lördagen, den 10 september, håller Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson och tidigare finansminister Anders Borg ett gemensamt torgmöte på scenen vid Sergels torg. Sedan besöker de gemensamt valstugan vid Karlaplan och möter väljare. Torgmöte på Soltorget vid Sergels torg Tid: Lördagen den 10 september klockan 14:00 Plats: Scenen på Soltorget vid Sergels torg, Stockholm Besök i valstugan vid Karlaplan Tid: Lördagen den 10 september klockan 15:00 Plats: Moderaternas valstuga vid Karlaplan Medier är välkomna att ställa frågor. Föranmälan sker till helena.walentowicz@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se

Moderaterna presenterar två nyheter för att få ordning på elkrisen9.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredagen den 9 september, presenterar Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson Elisabeth Svantesson och energi- och näringspolitiska talesperson Carl-Oskar Bohlin nya förslag för att få ordning på elkrisen – på kort och lång sikt. Tid och plats Tid: 09:30, fredagen den 9 september Plats: Riksdagens presscenter Föranmälan görs till tom.samuelsson@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se.