Ulf Kristersson håller tal på Moderaternas Valfokus 2022

Torsdagen den 4 augusti håller Moderaternas partiledare Ulf Kristersson tal på Moderaternas valkickoff i Norrköping. På plats samlas toppkandidater, ordföranden i föreningar, kretsar och förbund samt val- och kampanjledare.

Media är välkomna att delta under talet och den efterföljande pressträffen.

Ulf Kristerssons tal

Tid: Torsdag den 4 augusti klockan 09:30
Plats: Flygeln, Louis de Geer Konsert & Kongress, Norrköping

Pressträff efter talet

Tid: Torsdag den 4 augusti klockan 10:15
Plats: Trozellirummet, Louis de Geer Konsert & Kongress, Norrköping

Pressackreditering krävs och anmälan kan göras här.
Praktisk information hittas här.

Torgmöte med Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Anders Borg i Stockholm9.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Lördagen, den 10 september, håller Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson och tidigare finansminister Anders Borg ett gemensamt torgmöte på scenen vid Sergels torg. Sedan besöker de gemensamt valstugan vid Karlaplan och möter väljare. Torgmöte på Soltorget vid Sergels torg Tid: Lördagen den 10 september klockan 14:00 Plats: Scenen på Soltorget vid Sergels torg, Stockholm Besök i valstugan vid Karlaplan Tid: Lördagen den 10 september klockan 15:00 Plats: Moderaternas valstuga vid Karlaplan Medier är välkomna att ställa frågor. Föranmälan sker till helena.walentowicz@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se

Moderaterna presenterar två nyheter för att få ordning på elkrisen9.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredagen den 9 september, presenterar Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson Elisabeth Svantesson och energi- och näringspolitiska talesperson Carl-Oskar Bohlin nya förslag för att få ordning på elkrisen – på kort och lång sikt. Tid och plats Tid: 09:30, fredagen den 9 september Plats: Riksdagens presscenter Föranmälan görs till tom.samuelsson@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se.

Pressträff med Gunnar Strömmer och Johan Forssell8.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen 8 september, håller Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer och rättspolitiska talesperson Johan Forssell en pressträff. På pressträffen presenteras en rättspolitisk nyhet. Föranmälan är obligatorisk och görs till Karl Opdal karl.opdal@moderaterna.se eller Caroline Opsahl caroline.opsahl@moderaterna.se Tid och plats Tid: Torsdag 8 september kl. 14:00 Plats: Riksdagens presscenter Välkomna!