Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson åker på valturné i Stockholm

Torsdagen den 9 juni och fredagen den 10 juni åker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson på valturné i Stockholm. Två dagar och hundratals väljare i sju kommuner. Turnén inleds på Lidingö, och rullar vidare mot Östermalm, Sollentuna, Täby, Haninge, Kungsholmen, Huddinge, Tyresö och avslutas på Södermalm.

Schema för bussturnén:

Torsdagen den 9 juni: Lidingö, Östermalm, Sollentuna, Täby, Haninge

09.45 Besök hos Grannströdsbilen, Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

10.45 Besök på Östermalm, Karlaplan 13, 115 20 Fältöversten

13.30 Besök hos Sollentuna Kvinnojour, Arena Satelliten, Allfarvägen 4, 191 47 Sollentuna

15.00 Besök hos Kommunvakterna i Täby, Esplanaden 3, 183 39 Täby

17.15 Dörrknack i Västerhaninge, Kyrkvägen 1137 38, Västerhaninge

Fredagen den 10 juni: Kungsholmen, Huddinge, Tyresö, Södermalm

09.30 Besök Kvinnors Rätt, Inedalsgatan 11, 112 33 Stockholm Sverige

11.00 Besök på Visättraskolan, Visättravägen 61, 141 50 Huddinge

14.00 Besök hos Medborgarplatsens Platssamverkan, Folkungagatan 50 116 22 Stockholm

____

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns.

Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Helena Walentowicz eller pressekreterare Hanna Strömberg.

Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson åker på valturné i Göteborg, Varberg och Halmstad13.6.2022 08:51:29 CEST | Pressmeddelande

Måndagen den 13 juni kommer Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson åka på valturné. Tre dagar, 1203 kilometer, hundratals väljare på åtta orter. Under tisdagen besöker Kristersson och Svantesson Göteborg och rullar sedan vidare mot Varberg och Halmstad. Schema för turnén dag 2: 08.30 Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Axel Josefson håller pressträff i Göteborg. Under pressträffen presenteras flera nya förslag på rättsområdet. Otterhällegatan 2, 411 18 Göteborg. 10.30 Besök Ringhals Kärnkraftverk. Ringhals Kärnkraftverk, 432 85 Väröbacka 18.00 Dörrknackning i Halmstad. Kattegattsvägen 19, 302 70 Halmstad ____ Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns. Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Siri Steijer eller pressekreterare Hanna Strömberg.

Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson åker på valturné i Alingsås, Borås och Göteborg10.6.2022 11:34:33 CEST | Pressmeddelande

Måndagen den 13 juni kommer Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson åka på valturné. Tre dagar, 1203 kilometer, hundratals väljare på åtta orter. Under måndagen besöker Kristersson och Svantesson Allingsås och rullar sedan vidare mot Borås och Göteborg. Schema för turnén dag 1: 10.30 Besök hos ICA Nära Åkanten, Stationsgatan 30, 441 30 Alingsås 13.30 Besök på Polishögskolan i Borås, Allégatan 1, 503 32 Borås 15.30 Besök med socialtjänsten och polisen i Hjällbo, Bergsgårdsgärdet 79, 424 32 Angered 18.30 Townhall i Göteborg, Post Hotel, Drottningtorget 10, 411 03 Göteborg ____ Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns. Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Siri Steijer eller pressekreterare Hanna Strömberg.