Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson åker på valturné

Måndagen den 28 mars kommer Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson åka på valturné. Tre dagar, 490 kilometer, hundratals väljare på sex orter. Turnén inleds i Strängnäs, och rullar vidare mot Eskilstuna, Linköping, Norrköping, Nyköping och avslutas i Nacka.

Schema för bussturnén:

Måndagen den 28 mars: Strängnäs och Eskilstuna

Besök Föreningen Starka Händer, Strängnäs.

Träff med krögare om samarbetet "Krögare mot knark", Eskilstuna.

Townhall i Eskilstuna.

Tisdagen den 29 mars: Linköping och Norrköping

Besök Linköping helikopterflottilj, Linköping.

Besök hos SAAB, Linköping.

Townhall i Norrköping.

Besök och nattvandring med BACK UP, Norrköping.

Onsdagen den 30 mars: Nyköping och Nacka

Besök Tjejjouren Mira, Nyköping.

Besök Stena Fastigheter, Fisksätra.

____

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns.

Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Helena Walentowicz eller pressekreterare Hanna Strömberg.

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops