Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson besöker Eskilstuna

Måndagen den 28 mars besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson Eskilstuna.

Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson inleder med att träffa krögare för att prata om samarbetet "Krogar mot knark", ett samarbete mellan krögare, Eskilstuna kommun och Polisen som arbetar för att minska och försvåra användandet av narkotika i krogmiljön.

På kvällen håller Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson öppen frågekväll i Eskilstuna. Under frågekvällen kommer allmänheten att ha möjligheten att ställa frågor och komma med förslag.

Plats och tid:

Träff med krögare
Plats: Vinbar Vinäger, Fristadstorget 3, Eskilstuna.
Tid: 14.30

Townhall
Plats: Y-won Bar&Grill, Hamngatan 11, Eskilstuna.
Tid: Dörrarna öppnar kl 18.00
Ulf och Elisabeth börjar på scen kl 18.30

____

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns.

Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Helena Walentowicz eller pressekreterare Hanna Strömberg.

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops