Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson besöker Östergötland

Tisdagen den 29 mars besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiledare Elisabeth Svantesson Östergötland.

Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson inleder dagen med besök på Linköping helikopterflottilj. Under besöket kommer Kristersson och Svantesson bland annat träffa helikopterflottiljvärnpliktiga och diskutera det säkerhetspolitiska läget.

Efter lunch kommer Kristersson och Svantesson besöka SAAB för att prata om den svenska försvarsindustrins roll i Sverige och det säkerhetspolitiska läget. Under besöket kommer Kristersson och Svantesson även få besöka hangaren och ta en nära titt på Gripen, en av SAABs viktigaste produkter för att hjälpa den svenska försvarsmakten.

Under eftermiddagen åker Kristersson och Svantesson åka vidare för att hålla öppen frågekväll i Norrköping. Under frågekvällen kommer allmänheten att ha möjligheten att ställa frågor och komma med förslag.

Senare på kvällen kommer Kristersson och Svantesson nattvandra tillsammans med BACK UP, en ideell organisation som arbetar förebyggande, uppsökande och kartläggande för och med ungdomar i Norrköping.

Plats och tid:

Linköping helikopterflottilj
Plats: Lägergatan, 586 63 Linköping.
Tid: 10.30

SAAB
Plats: Åkerbogatan 45, Linköping.
Tid: 13.00

Townhall
Plats: Stadsvakten, Nya Rådstugugatan 16, Norrköping.
Tid: Dörrarna öppnar kl 18.00
Ulf och Elisabeth börjar på scen kl 18.30

Nattvandring med BACK UP
Plats: Utgår från Prästgatan 3, Norrköping.
Tid: 21.00

____

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns.

Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Helena Walentowicz eller pressekreterare Hanna Strömberg.

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops