Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson drar igång valrörelsen med bussturné

I dag, fredag den 19 november, rivstartade Moderaternas partiordförande Ulf Kristersson och Moderaternas vice partiordförande Elisabeth Svantesson valrörelsen med en bussturné. Fem dagar, 1400 kilometer, hundratals väljare på fem orter. Turnén inleds i Stockholm med verksamhetsbesök och samtal med väljare och fortsätter sedan till Trollhättan, Göteborg, Burseryd och Växjö.

Schema för bussturnén:

Fredag 19 november: Stockholm

09.30 Avgång med turnébussen.
Plats: Mynttorget.

10.00 Träff med näringsidkare från Husby, Tensta och Rinkeby.
Plats: Husby.

11.30 Lunch med ordningsvakter i Jakobsberg.
Plats: Järfälla.

13.30 Besök på Jobbfabrik och Fabrik 38.
Plats: Solna.

Måndag 22 november: Trollhättan och Göteborg

11.45 Besök i polishuset, samtal med Polisen.
Plats: Klintvägen 2, Trollhättan.

15.45 Besök Talangakademin, Frölunda torg.
Plats: Frölunda torg, Västra Frölunda.

18.30 Townhall
Plats: Brewhouse, Åvägen 24, Göteborg.

Tisdag 23 november: Burseryd och Växjö

11.00 Besök hos skogsägare Johan Nyman.
Plats: Åsberg, Burseryd.

18.00 Townhall
Plats: Kök11, Honnörsgatan 15, Växjö.

Fredag 26 november: Stockholm

09.00 Besök Traumaenheten, Karolinska.
Plats: Vårdavdelning Trauma Solna, Karolinska Universitetssjukhuset.

12.45 Besök på Globens polisstation.
Plats: Globens polisstation Arenavägen 63.

14.30 Besök i Upplands Väsby, samtal om trygghetssatsningar i Upplands Väsby.
Plats: Centralvägen 1 194 76 Upplands Väsby.

16.30 Träff med Huddinges säkerhetssamordnare.
Plats: Visättravägen, Huddinge.

17.15 Dialog med avhopparverksamhet.
Plats: Huddinge kommunhus.

18.30 Nattvandring i Botkyrka.
Plats: Heimdals väg 15, Botkyrka

Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns.

Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Helena Walentowicz.

Moderaterna presenterar en granskning av Socialdemokraternas rättspolitik och en rättspolitisk nyhet15.8.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, måndagen den 15 augusti, håller Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer och rättspolitiska talesperson Johan Forssell en pressträff där de presenterar en stor granskning av Socialdemokraternas förda rättspolitik de senaste åtta åren. En rättspolitisk nyhet kommer också att presenteras. Tid: Måndagen den 15 augusti klockan 10.15 Plats: Blasieholmsgatan 4A, plan 9 Föranmälan obligatorisk och görs till karl.opdal@moderaterna.se eller caroline.opsahl@moderaterna.se Välkomna!

Elisabeth Svantesson besöker Västerås15.8.2022 05:30:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, måndagen den 15 augusti, besöker Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomiskpolitisk talesperson för Moderaterna, Västerås. Schema: Besök hos Adecco Tid: 16.00 Plats: Badhusgatan 8, 722 15 Västerås Dörrknackning Tid: 17.00 Plats: Samling vid Blåsboskolan, Vasagatan 67, 722 18 Västerås ____ Media är välkomna att närvara, tid för intervjuer finns. Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Hanna Strömberg.

Gunnar Strömmer besöker Helsingborg, Sjöbo och Växjö12.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredag den 12 augusti, besöker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer Helsingborg och Sjöbo. Imorgon, lördagen den 13 augusti, besöker Strömmer Växjö. Fredag 12 augusti 11.30-12.30: Kampanj med Moderaterna i Helsingborg Plats: Stortorget, Helsingborg 18.00-21.30: Valupptakt med Skånemoderaterna i Sjöbo Plats: Sjöbo Padelcenter, Ommadalsvägen 2B, Sjöbo Lördag 13 augusti 09.30-10.00: Livesändning med Växjöpodden Plats: Stortorget 11.30: Tal på valupptakt med Moderaterna i Kronoberg Plats: Speakers Corner, Växjö Media är välkomna att närvara på aktiviteterna. Anmälan sker till caroline.opsahl@moderaterna.se eller 0722-074220

Ulf Kristersson och Ebba Busch besöker Sundsvall11.8.2022 10:17:03 CEST | Pressmeddelande

Imorgon, fredagen den 12 augusti, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson, och Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch, Sundsvall. De träffar Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog, för att sedan laga en krismåltid ihop hos Friluftsfrämjandet. Partiledarerna deltar även i Moderaternas och Kristdemokraternas gemensamma kampanj på Stora Torget. Besök hos Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog Tid: Fredag den 12 augusti klockan 08.30 Plats: Torsboda 132A, 861 95 Söråker Matlagning med Friluftsfrämjandet Tid: Fredag den 12 augusti klockan 10.15 Plats: Gustav Adolfsvägen 11, 856 40 Sundsvall Kampanj med Moderaterna och Kristdemokraterna Tid: Fredag den 12 augusti klockan 11.10 Plats: Stora Torget, Sundsvall Media är välkomna att närvara på samtliga besök. Anmälan sker till Ulf Kristerssons pressekreterare Siri Steijer på siri.steijer@moderaterna.se eller till Ebba Busch pressekreterare AndiaGemsjö på andia.gemsjo@kristdemokraterna.se