Ulf Kristersson och Johan Pehrson besöker Örebro

På måndag, den 22 augusti, besöker Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, och Liberalernas partiledare, Johan Pehrson, Örebro. De träffar organisationen för integration och hälsa Tillika – Handboll för hjärta och gemenskap på Hagaskolan. Sedan deltar partiledarna i en gemensam kampanj med Moderaterna och Liberalerna på Stortorget i Örebro.

Tid och plats

Besök hos organisationen Tillika - handboll för hjärta och gemenskap
Handboll för hjärta och gemenskap är ett socialt integrations- och hälsoprojekt för barn mellan 10–12 år från utsatta områden i Örebro kommun. Partiledarna kommer få en kort introduktion av tränarna för att därefter spela handboll med ungdomarna på plats.

Tid: 10.00

Plats: Blåmesvägen 1, 703 49 Örebro

Kampanj med Moderaterna och Liberalerna

Tid: 11.30

Plats: Stortorget, Örebro

Medier är välkomna att närvara på samtliga besök och möjlighet till enskilda intervjuer finns. Anmälan sker till:

Pressekreterare hos Ulf Kristersson: Siri.stejier@moderaterna.se
Pressekreterare hos Johan Pehrson: axel.martensen@riksdagen.se

Torgmöte med Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Anders Borg i Stockholm9.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Lördagen, den 10 september, håller Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson och tidigare finansminister Anders Borg ett gemensamt torgmöte på scenen vid Sergels torg. Sedan besöker de gemensamt valstugan vid Karlaplan och möter väljare. Torgmöte på Soltorget vid Sergels torg Tid: Lördagen den 10 september klockan 14:00 Plats: Scenen på Soltorget vid Sergels torg, Stockholm Besök i valstugan vid Karlaplan Tid: Lördagen den 10 september klockan 15:00 Plats: Moderaternas valstuga vid Karlaplan Medier är välkomna att ställa frågor. Föranmälan sker till helena.walentowicz@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se

Moderaterna presenterar två nyheter för att få ordning på elkrisen9.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredagen den 9 september, presenterar Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson Elisabeth Svantesson och energi- och näringspolitiska talesperson Carl-Oskar Bohlin nya förslag för att få ordning på elkrisen – på kort och lång sikt. Tid och plats Tid: 09:30, fredagen den 9 september Plats: Riksdagens presscenter Föranmälan görs till tom.samuelsson@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se.

Pressträff med Gunnar Strömmer och Johan Forssell8.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen 8 september, håller Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer och rättspolitiska talesperson Johan Forssell en pressträff. På pressträffen presenteras en rättspolitisk nyhet. Föranmälan är obligatorisk och görs till Karl Opdal karl.opdal@moderaterna.se eller Caroline Opsahl caroline.opsahl@moderaterna.se Tid och plats Tid: Torsdag 8 september kl. 14:00 Plats: Riksdagens presscenter Välkomna!