Ulf Kristersson står värd för nordisk partiledarmöte

I morgon, onsdagen den 6 april, står Ulf Kristersson värd för ett nordisk partiledarmöte mellan Moderaternas systerpartier; finska Samlingspartiet, norska Höyre och danska Konservative Folkeparti.

Innan det nordiska partiledarmötet träffas Moderaternas och Samlingspartiets svensk-finska Nato-arbetsgrupp för första gången. Med på mötet är bland annat Ulf Kristersson och Petteri Orpo, partiledare Samlingspartiet i Finland.

Syftet med arbetsgruppen är att bidra till en stärkt koordinering och förståelse mellan länderna i de säkerhetspolitiska överläggningar som nu pågår.

Efter mötet i arbetsgruppen står Ulf Kristersson värd för ett nordiskt partiledarmöte mellan Moderaternas systerpartier i Finland, Danmark och Norge.

Ulf Kristersson, Petteri Orpo och Søren Pape Poulsen håller en gemensam pressträff innan det nordiska partiledarmötet.

Tid och plats för pressträff:

Tid: Kl 15.00
Plats: Blasieholmsgatan 4A

Anmäl ditt deltagande till presschef Niklas Gillström på niklas.gillstrom@moderaterna.se

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops