Ulf Rönnmark ny domarchef i SHL

Ulf Rönnmark blir ny domarchef i SHL. Rönnmark har en lång, välmeriterad domarkarriär bakom sig; 1 OS, 3 VM och 5 JVM och 21 år som SHL domare. Han blev dessutom framröstad av spelarna i SHL till säsongens bästa domare tre år i rad 2011, 2012 och 2013.

- Det är inspirerande att komma tillbaks in i domarverksamheten igen, men nu som ansvarig för domarna. Och jag tar över en roll som min företrädare skött med bravur. Det finns alltid saker att utveckla, förfina och förhoppningsvis förbättra och det första vi ska göra är en noggrann genomgång och summering av säsongen vi snart avslutar för att kunna prioritera och fokusera på rätt frågor inför framtiden, säger Ulf Rönnmark.

- Det känns otroligt roligt att Ulf tackat ja till den här tjänsten då han har en mycket stor erfarenhet och kompentens som kommer tillföra mycket i det fortsatta arbetet med att utveckla och leda domarkåren i SHL, säger Jörgen Lindgren, VD för SHL.

Ulf Rönnmark tillträder tjänsten som domarchef i SHL vid säsongsstarten 2017/2018.

Kontaktuppgifter:
Ulf Rönnmark, 070-410 56 70, ulf.ronnmark@shl.se
Jörgen Lindgren, 072- 213 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL ställer sig bakom #metoo #time out23.11.2017 13:06Pressmeddelande

SHL har läst och tagit del av de berättelser som idag publiceras i Dagens Nyheter där kvinnor som på olika sätt är verksamma inom idrotten vittnar om hur de utsätts för kränkningar, diskriminering, trakasserier och övergrepp i sitt utövande. Berättelser som är kopplat till ishockeyn där män i våra verksamheter kränker kvinnor. Det här är helt oacceptabelt och något som vi i SHL tydligt kommer att markera inte får förekomma i vår verksamhet och vi kommer att agera när det händer. Därför ställer sig SHL bakom #metoo och #timeout. Vi gör detta för en idrottsrörelse fri från kränkningar och diskriminering. Vi gör det för att alla ska ha rätt till att drömma stort och slippa skrämmas till tystnad eller avhopp. Vi gör det tillsammans, för en idrottsrörelse för alla. Brynäs IF Djurgården Hockey Frölunda Indians Färjestad BK HV71 Karlskrona HK Linköping HC Luleå Hockey Malmö Redhawks Mora IK Rögle BK Skellefteå AIK Växjö Lakers Örebro Hockey SHL-organisationen

SHL:s vision: en av världens två bästa hockeyligor sportsligt och upplevelsemässigt.20.11.2017 10:00Pressmeddelande

Från och med säsongen 2018/2019 kommer SHL bland annat genom det nya avtalet med C More få en väsentligt större intäkt. Detta ger en enorm möjlighet att långsiktigt stärka och mer fokuserat utveckla svensk ishockey, klubbarna och ligan. Klubbarna har därför gett SHL i uppdrag att ta fram en strategi kopplat till de ökade intäkterna till SHL samt de kommande kraven för att uppnå elitlicens. Alla fjorton SHL-klubbar har varit delaktiga i arbetsprocessen och står enhetligt bakom strategin och beslutet.