Ulf Rönnmark ny domarchef i SHL

Ulf Rönnmark blir ny domarchef i SHL. Rönnmark har en lång, välmeriterad domarkarriär bakom sig; 1 OS, 3 VM och 5 JVM och 21 år som SHL domare. Han blev dessutom framröstad av spelarna i SHL till säsongens bästa domare tre år i rad 2011, 2012 och 2013.

- Det är inspirerande att komma tillbaks in i domarverksamheten igen, men nu som ansvarig för domarna. Och jag tar över en roll som min företrädare skött med bravur. Det finns alltid saker att utveckla, förfina och förhoppningsvis förbättra och det första vi ska göra är en noggrann genomgång och summering av säsongen vi snart avslutar för att kunna prioritera och fokusera på rätt frågor inför framtiden, säger Ulf Rönnmark.

- Det känns otroligt roligt att Ulf tackat ja till den här tjänsten då han har en mycket stor erfarenhet och kompentens som kommer tillföra mycket i det fortsatta arbetet med att utveckla och leda domarkåren i SHL, säger Jörgen Lindgren, VD för SHL.

Ulf Rönnmark tillträder tjänsten som domarchef i SHL vid säsongsstarten 2017/2018.

Kontaktuppgifter:
Ulf Rönnmark, 070-410 56 70, ulf.ronnmark@shl.se
Jörgen Lindgren, 072- 213 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60