Ulla Andersson presenterar Vänsterpartiets skuggbudget

Välkommen på pressträff med Ulla Andersson, ekonomisk-politisk talesperson, om Vänsterpartiets vårbudgetmotion.

Tid: Onsdag 28 april kl. 11.00
Plats: Riksdagens presscenter

Antalet platser i riksdagens presscenter är på grund av pandemin mycket begränsat. För att säkra din plats kan du föranmäla till asa.mattsson@riksdagen.se senast onsdag kl 09.00. Efter pressträffen ges möjlighet till enskilda intervjuer, på plats såväl som på telefon.

Pressträffen kommer att sändas på www.facebook.com/vansterpartiet och www.youtube.com/vansterpartiet

Presskontakt:
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Nooshi Dadgostar: ”Gärna sida vid sida, men aldrig mer ett passivt stöd”4.7.2021 11:20:00 CEST | Pressmeddelande

När Nooshi Dadgostar höll sitt första Almedalstal handlade det om en ny offensiv industripolitik för hela landet, om sjukförsäkringen, om klimatomställningen, men också om demokratin och att det måste vara slut på marknadsexperimenten. - Vill socialdemokraterna fortsätta att vara stödparti till Annie Lööf är det deras val. Men Vänsterpartiet kommer inte vara en dörrmatta. Det har ni mitt ord på, sa Nooshi Dadgostar. Nooshi Dadgostar betonade nödvändigheten av stora offentliga investeringar för att möta klimatutmaningen och människors oro på landsbygden och i bruksorten. - Under en längre tid har industrier drabbats av varsel om neddragningar och nedläggningar. SCA och Stora Enso. Ortviken, Hylte bruk och Kvarnsveden är tre platser som varslats. Närbutiken, lunchserveringen och annan lokal service läggs ner. - Så behöver det inte fortsätta, jobben kommer och industrin kan växa på nytt, om vi inte slarvar bort det läge vi nu står inför. Politiken måste leverera och investera, i infrastru

V-dagen i Almedalsveckan: Nooshi Dadgostar premiärtalar – och landsbygden lyfts fram2.7.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det ska gå att leva ett bra liv för alla överallt i Sverige, även om du bor på landsbygden eller i en bruksort. Det är den röda tråden i Vänsterpartiets Almedalsprogram. Förutom dagens höjdpunkt – Nooshi Dadgostars första Almedalstal - blir det samtal med lokala perspektiv på industripolitik, klimatomställning och vilka reformer och samarbeten som leder utvecklingen på landsbygden framåt.