Ulrika Lindstrand i samtal under Skåne Innovation Week - om ansvarsfull teknikutveckling

Tisdagen den 14 juni medverkar Sveriges Ingenjörers förbundsordförande vid ett panelsamtal arrangerat av Kommittén för teknologisk innovation och etik (Komet). Arrangemanget äger rum under Skåne Innovation Week, i Helsingborg.

VAD? Panelsamtal: "Är det lönt att ta ansvar inom tech?"  Kan techföretag vara innovativa och samtidigt ta ansvar? Hur bra är vi på att utvärdera vårt eget ansvar? Hur kan vi utveckla ny teknik på ett hållbart och etiskt sätt? Ulrika Lindstrand, ordförande för Sveriges ingenjörer, är en av paneldeltagarna som kommer att vara med och diskutera vikten av ansvarsfulla affärsmodeller för att behålla och utveckla attraktivitet på arbetsmarknaden.

NÄR? 14 juni klockan 16-17

VAR? The Tivoli, Helsingborg.

Arrangör är Komet. Arrangemanget ingår som del av Skåne Innovation Week. Läs mer och anmäl dig till arrangemanget via Skåne Innovation Week:s webbsida

Om Ulrika Lindstrand

Engagemang (urval):

• Förbundsordförande för Sveriges Ingenjörer & vice ordförande Saco
  • Ledamot av regeringens samverkansgrupp för Näringslivets digitala strukturomvandling
  • En av fem ordförande inom Facken inom Industrin
  • Styrelseledamot för Vetenskap & Allmänhet;
  • Sitter i referensgruppen för regeringens Kommitté för teknologisk innovation och etik (KOMET)

Ulrika är till vardags bosatt i Helsingborg och är yrkesverksam med kvalitetsfrågor inom life science-branschen.