Ungdomarnas favorit vinner på lördag

Ska du titta på finalen för Melodifestivalen på lördag och är mellan 18-29 eller studerande? Då är chansen stor att du häller upp en påse Sourcream & Onion i chipsskålen.

På lördag är det dags; finalen i Melodifestivalen. Sveriges i särklass populäraste tv-program som lockar mer än hälften av svenskarna att samlas framför tv:n. Melodifestivalen har blivit en folkfest där vi äter snacks och röstar på våra favoritlåtar. Och enligt en alldeles ny undersökning är favoritsmaken i chipsskålen Sourcream & Onion.

- Vi vet att Sourcream & Onion är den mest populära chipssmaken men testet överraskar lite då det visar att kvinnor i något högre grad än män gillar Sourcream & Onion. Vi kan se att de traditionella smakerna är fortsatt populära och kommer högt i undersökningen. Sourcream & Onion och Lättsaltade är i topp följt av Grill och Dill & Gräslök, säger Stina Petrini, Kommunikationschef för varumärket OLW.

OLW har med hjälp av undersökningsföretaget Novus tagit reda på vilka som är svenskens favoritsmak på chips och där utses Sourcream & Onion som favoritsmaken. Framförallt är det unga i åldrarna 18-29 som har den som favoritsmak. Är du istället lite äldre, mellan 50 och 64 år, föredrar du troligen Lättsaltade chips.

Abonnera på våra pressmeddelanden.