Unik guldring på auktion till förmån för Majblomman

Majblommering av guldsmed Alexander Levin

Guldsmed Alexander Levin donerar unik ring till Majblomman

Sedan en vecka tillbaka pågår en auktion på Majblommans facebooksidaVår lokalförening i Motala auktionerar ut en handtillverkad majblommering i 18 K guld och mörkoxiderat silver, med en odlad pärla. Ringen är en tolkning av årets majblomma, och skapad i ett enda exemplar av guldsmed Alexander Levin som skänker den till Majblomman.

Utropspriset är 3000 kr och ringen har storlek 57. Auktionen pågår på Majblommans Riksförbunds facebooksida till fredag 29 april kl 12.00 då den stängs.

Högsta bud vinner den vackra ringen och pengarna går oavkortat till Majblomman som stödjer barn i ekonomisk utsatthet. Det är barnen som kommer att ha allra störst glädje av auktionen.

Majblomman bekräftar alla bud skriftligen. Bud är bindande.

Alexander Levin är guldsmed med 25 års erfarenhet. Han är tredje generationens guldsmed och äger butiken Levins Guld o Silver som etablerades 1937 i Motala.

I år är Sveriges mest kända vårblomma inspirerad av sommarens härligaste flygare; humlan! Bakom både tema och färg står Elina Hall – vinnare av årets designtävling. Majblomman i guldgult, svart och pärlemor var jättepopulär bland alla barn som röstat i Majblommans app och på webben.

För mer information, varmt välkommen att kontakta:

Liv Landell Major, pressekreterare: 070 874 27 13

Caroline Levin, Motala Majblommeförening: 073 987 17 60

Majblommering av guldsmed Alexander Levin
Guldsmed Alexander Levin

Sedan 1907 arbetar Majblomman för att förbättra barns villkor i Sverige. Insamlingen bygger på att barn hjälper barn genom att sälja majblommor. Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation med 600 lokalföreningar. Varje förening är en del i barnets nätverk med familj, skola, fritid, hälso- och sjukvård samt socialtjänst på orten. Vår vision är att alla barn ska få vara med och dela gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden. Under hela året ger vi bidrag till enskilda barn, skolaktiviteter och forskning om barn.

Äntligen säljer barnen majblommor med Swish!10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Torsdag 11 april kl 12.00 går startskottet för tiotusentals barn som ska sälja majblommor över hela landet.Samtidigt kan Majblomman äntligen erbjuda digital betalning via Swish! Så här funkar det: Varje barn får en QR-kod från Swish, som köparen läser av med sin smarta telefon. QR-koden är personlig och hjälper barnet att hålla koll på sin insamling. Egen telefon behövs alltså inte, och den som vill undvika kontanter kan så klart sälja majblommor enbart med Swish. - Vi är så glada över att ha hittat en digital lösning som både är säker för barnen som säljer majblommor, och smidig för den som inte har kontanter på sig, säger Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve Majblomman är en barnrättsorganisation som verkar för att alla barn i Sverige ska inkluderas i gemenskapen i skolan och på fritiden, oavsett ekonomiska förutsättningar. Vi samlar in pengar genom att barn i hela Sverige säljer majblommor varje vår. På så vis kan vi dela ut ekonomiskt stöd till enskilda barn, påverka b