Frölunda Torg

Unik juldekor på Frölunda Torg

Dela
Askungens häst- och vagnekipage
Askungens häst- och vagnekipage

Årets julbelysning på Frölunda Torg är världsunik och spektakulär - ett strålande Askungens häst- och vagnekipage med glittrande ljus, placerat i Centralhallen.

- Det är en magisk upplevelse, en sagomiljö att uppleva bortom det kommersiella. En plats att mötas på och drömma sig bort en stund. på, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda torg.

I Centralhallen, mitt i Frölunda Torg, har alltså Askungens fina vagn parkerat med ett hästekipage och en pumpavagn på byggts upp. Hela ekipaget är 14 meter långt och pumpavagnen fyra meter hög. Totalt är det 6000 ledlampor som glittrar över hela vagnen och hästarna.

Den unika och spektakulära juldekoren kompletteras av ett sagolandskap med prinsessans slott som skymtas i horisonten och små härliga vintermiljöer med feér och andra sagofigurer som bidrar till den magiska atmosfären.

– Frölunda Torg har nu i tre år arbetat konsekvent i sin varumärkesplattform kring att skapa ”Händelsernas Centrum”. Förra året gjorde vi den lyckade julkampanjen med Alonika som flyttade in och bodde på Frölunda Torg i två veckor, som gav väldigt fin respons. Nu ville vi göra något helt nytt, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda torg.

Förväntningarna var alltså redan höga bland de nyfikna besökare som undrade vad som skulle presenteras i år. När juldekoren avtäcktes i fredags morse lät reaktionerna inte vänta på sig. Genast blev det fullt med folk som fotograferade, tittade, kommenterade och framför allt stannade upp.

Vår grekiske säljare Kostas Ioannou, som sålt hästekipaget till Frölunda Torg är stolt:

– Vi har gjort en magisk produkt och det har varit en kul resa att följa från köpet i februari tills att allt är på plats i verkligheten mitt i köpcentrumet. Vi hoppas såklart på ett långt samarbete framöver.

På Frölunda Torg är entusiasmen lika stor:

– När jag såg det här ekipaget för första gången på julmässan i var det kärlek vid första ögonkastet, men aldrig hade jag kunnat föreställa mig en så stor respons från våra besökare. Redan de första timmarna ställde sig folk och fotograferade och filmade och provsatt vagnen. Jag är så lycklig just nu och hoppas verkligen att magin kommer att sprida sig i hela Göteborg. Allt måste verkligen upplevas på plats! sägerJohanne Gabrielson.

Bakom den unika och fantastiska skapelsen av årets jul på Frölunda Torg står Frölunda Torgs samarbetspartners, Templar Events, ADV idé och design, Ståhls Reklam. Häst och vagnekipaget köptes in från Ljusdekor som är upphovsmakare och är specialbyggd i Grekland på fabriken Fotodiastasi.

Kuriosa: första prototypen från Frankfurtmässan såldes till ett köpcentrum i Korea det allra första unika exemplet står alltså på Frölunda Torg, det enda i sitt slag i Europa.

Kontaktperson: 
Marknadschef, Johanne Gabrielson  031-734 35 68

Bilder

Askungens häst- och vagnekipage
Askungens häst- och vagnekipage
Ladda ned bild

Om

Frölunda Torg
Frölunda Torg

421 42 Västra Frölunda

http://frolundatorg.se/

Frölunda Torg är ett av Göteborgs största och samtidigt mysigaste köpcentrum beläget i närheten av havet och stadens södra skärgård. Här finns ca 200 butiker, ett brett utbud av välkända varumärkesaffärer, marknadsledande kedjor och små specialbutiker under ett tak. Bilparkering är fri i tre timmar och spårvagn och buss stannar precis utanför entrén.

Välkommen!

Följ Frölunda Torg

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Frölunda Torg

Prestigeladdade nomineringar för Frölunda Torg25.9.2019 16:05:10 CESTPressmeddelande

Frölunda Torg är nominerade i två prestigefulla kategorier i NCSC Sweden Awards, Best Marketing Campaign för en av köpcentrumets besökare framröstad pop-up-butik och Best Innovation för det unika klimatprojektet GeoSol. – Det är ett kvitto på att vi gör ett bra arbete på områden som är oerhört viktiga för oss – kundens upplevelse och hållbarhetsarbete, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Frölunda Torg vann guld för Nordens bästa marknadsföringskampanj5.6.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Frölunda Torg fortsätter att vinna priser – igår vann köpcentrumet i Göteborg guld i kategorin Nordens bästa marknadsföringskampanj på NCSC Awards stora gala för sin kampanj med Alonnika som bodde två veckor inne i köpcentrumet. – Vi kommer att fortsätta att våga tänka annorlunda för att utveckla kundens upplevelse, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

Frölunda Torg först i världen: Butik helt skapad av besökarna19.3.2019 11:56:10 CETPressmeddelande

En helt ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när Frölunda Torg som första köpcentrum i världen låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept. Öppning av den nya butiken sker 26 april. – Vi vill bjuda på upplevelser som man bara kan få här, då får man ta lite risker även om det känns lite läskigt, säger Johanne Gabrielson, marknadschef Frölunda Torg.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum