Acronis

Unikt cyberskydd lanseras för videokonferenstjänster

Acronis lanserar idag en omfattande uppdatering av cyberskyddslösningen Cyber Protect Cloud, med anledning av de nya behov och risker som uppkommit av coronakrisen. Cyber Protect Cloud är den första lösningen inom cyberskydd som integrerar säkerhetskopiering, katastrofåterställning, nästa generations anti-malware, antivirus och cybersäkerhet i en samlad tjänst. Nu finns även ett effektivt cyberskydd för videokonferensprogram som Zoom, som meddelar användaren om det kommande Zoom-mötet är säkert. Detta är helt unikt i dagsläget och särskilt aktuellt då fler personer än någonsin jobbar hemifrån och är beroende av videokonferenstjänster.

Serguei Beloussov - Founder and CEO of Acronis

Cyber ​​Protect Cloud erbjuder en AI-driven integration av dataskydd och cybersäkerhet som gör det möjligt för användare att hantera dagens cyberhot på ett effektivt sätt. Genom att använda lösningen kan organisationer dela känslig information på ett säkert sätt samt skydda videokonferensprogram, vilket idag är en särskilt viktig resurs för de flesta organisationer med tanke på det rådande läget.

- Traditionell säkerhetskopiering och antivirusskydd fungerar inte längre på samma sätt som de gjort tidigare, helt enkelt för att de inte håller en tillräckligt hög säkerhet. Den här typen av äldre lösningar kan inte längre skydda oss mot de cyberhot som företag ställs inför idag, säger Serguei Beloussov, Acronis grundare och vd.

Funktioner i den uppdaterade versionen av Acronis Cyber Protect Cloud:

• Skydd av videokonferenser (exempel: WebEx och Zoom)

Systemet utför en automatisk kontroll och meddelar användaren när samtalet är säkrat

• URL-filter / phishing-skydd

Systemet meddelar om eventuella hot och hindrar den skadliga webbplatsen från att komma åt enheten

• Anslutning till fjärrskrivbord

IT-administratörer kan komma åt enheter på distans via den webbaserade hanteringskonsolen

• Patch Management

Programvarupatcher kan tillämpas på distans från den webbaserade hanteringskonsolen

Läs mer om Acronis Cyber Protect Cloud här.

- Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -

För mer information, kontakta:

Pernilla Lundin, Geelmuyden Kiese

pernilla.lundin@gknordic.com, 073 672 63 23

Serguei Beloussov - Founder and CEO of Acronis

Acronis

Acronis är världsledande inom cybersäkerhet och cyberskydd, och erbjuder lösningar inom skydd, tillgänglighet, integritet, autenticitet och säkerhet med innovativ säkerhetskopiering, säkerhet, katastrofåterställningoch storföretagslösningar för filsynkronisering och delning och körs som hybridbaserad molnlagring: lokalt, i moln eller edge. Med hjälp av AI-teknik och blockchain-autentisering, skyddar Acronis alla data i alla miljöer såsom fysiska, virtuella, i molnet samt mobila enheter och program. Med 500 000 affärskunder och ett kraftfullt världsomspännande användarnät med Acronis API-baserade tjänsteleverantörer, återförsäljare och ISV-partners. Acronis används av 79 av de 100 högst värderade varumärkena och har över 5 miljoner kunder. Acronis har 14 kontor, varav två huvudkontor i Schweiz och Singapore samt kunder och partners i över 190 länder.

Följ Acronis