Acronis

Unikt cyberskydd lanseras för videokonferenstjänster

Acronis lanserar idag en omfattande uppdatering av cyberskyddslösningen Cyber Protect Cloud, med anledning av de nya behov och risker som uppkommit av coronakrisen. Cyber Protect Cloud är den första lösningen inom cyberskydd som integrerar säkerhetskopiering, katastrofåterställning, nästa generations anti-malware, antivirus och cybersäkerhet i en samlad tjänst. Nu finns även ett effektivt cyberskydd för videokonferensprogram som Zoom, som meddelar användaren om det kommande Zoom-mötet är säkert. Detta är helt unikt i dagsläget och särskilt aktuellt då fler personer än någonsin jobbar hemifrån och är beroende av videokonferenstjänster.

Serguei Beloussov - Founder and CEO of Acronis

Cyber ​​Protect Cloud erbjuder en AI-driven integration av dataskydd och cybersäkerhet som gör det möjligt för användare att hantera dagens cyberhot på ett effektivt sätt. Genom att använda lösningen kan organisationer dela känslig information på ett säkert sätt samt skydda videokonferensprogram, vilket idag är en särskilt viktig resurs för de flesta organisationer med tanke på det rådande läget.

- Traditionell säkerhetskopiering och antivirusskydd fungerar inte längre på samma sätt som de gjort tidigare, helt enkelt för att de inte håller en tillräckligt hög säkerhet. Den här typen av äldre lösningar kan inte längre skydda oss mot de cyberhot som företag ställs inför idag, säger Serguei Beloussov, Acronis grundare och vd.

Funktioner i den uppdaterade versionen av Acronis Cyber Protect Cloud:

• Skydd av videokonferenser (exempel: WebEx och Zoom)

Systemet utför en automatisk kontroll och meddelar användaren när samtalet är säkrat

• URL-filter / phishing-skydd

Systemet meddelar om eventuella hot och hindrar den skadliga webbplatsen från att komma åt enheten

• Anslutning till fjärrskrivbord

IT-administratörer kan komma åt enheter på distans via den webbaserade hanteringskonsolen

• Patch Management

Programvarupatcher kan tillämpas på distans från den webbaserade hanteringskonsolen

Läs mer om Acronis Cyber Protect Cloud här.

- Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -

För mer information, kontakta:

Pernilla Lundin, Geelmuyden Kiese

pernilla.lundin@gknordic.com, 073 672 63 23

Serguei Beloussov - Founder and CEO of Acronis

Acronis

Acronis är världsledande inom cybersäkerhet och cyberskydd, och erbjuder lösningar inom skydd, tillgänglighet, integritet, autenticitet och säkerhet med innovativ säkerhetskopiering, säkerhet, katastrofåterställningoch storföretagslösningar för filsynkronisering och delning och körs som hybridbaserad molnlagring: lokalt, i moln eller edge. Med hjälp av AI-teknik och blockchain-autentisering, skyddar Acronis alla data i alla miljöer såsom fysiska, virtuella, i molnet samt mobila enheter och program. Med 500 000 affärskunder och ett kraftfullt världsomspännande användarnät med Acronis API-baserade tjänsteleverantörer, återförsäljare och ISV-partners. Acronis används av 79 av de 100 högst värderade varumärkena och har över 5 miljoner kunder. Acronis har 14 kontor, varav två huvudkontor i Schweiz och Singapore samt kunder och partners i över 190 länder.

Följ Acronis

Senaste pressmeddelandena från Acronis

Acronis tillsammans med branschledare skapar en första enhetlig guide om cybersäkerhet för styrelseledamöter25.3.2021 11:24:21 CET | Pressmeddelande

SCHAFFHAUSEN, Schweiz, 23 mars 2021 - Acronis, en global ledare inom cyberskydd och medlem i World Economic Forum (WEF) Centre for Cybersecurity, offentliggjorde resultaten i en ny WEF-rapport som varnar för att ett misslyckande från cybersäkerheten är en “tydlig och aktuell fara” och kritiska globala hot. Trots det har svar från styrelseledamöter varit splittrade, riskerna inte helt förstådda och samarbete mellan branscher begränsat. Acronis bidrog med sin expertis och insikter från sitt arbete med cyberskydd som en del av arbetsgruppen som bidrog till rapporten. WEFs nya rapport Principles for Board Governance of Cyber Risk visar att styrelseledamöter måste spela en aktivare roll för att skydda organisationer mot cyberrisker och hitta lösningar på denna splittring. Rapporten har tagits fram av WEF, National Association of Corporate Directors, Internet Security Alliance och PwC och är resultatet av ett årslångt samarbete för att hitta sammanhållna, globala och gränsöverskridande riktl

Acronis expanderar regional support för partners, upprättar lokala cyberdatacenter och förstärker Acronis cyberinfrastruktur21.10.2020 08:11:35 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 20 oktober, 2020 – Acronis, en global ledare inom cyberskydd meddelar idag planer på att expandera sitt globala nätverk av molndatacenter med nya moderna lokaler i Kanada, Nya Zeeland och Butan. Expansionen, som tillkännagavs under Acronis Global Cyber Summit 2020, säkerställer att Acronis alla cyberskyddslösningar kommer att vara tillgängliga för partners och organisationer över hela världen vilket är extra viktigt nu när runt två tredjedelar av arbetsstyrkan arbetar på distans och är beroende av molnbaserade tjänster. Dagen tillkännagivande innehöll även Acronis planer på att inrätta ytterligare 100 mikrodatacenter i sitt globala nätverk som redan har samlokaliserade datacenter för hanterade tjänster i USA. Storbritannien, Schweiz, Frankrike, Tyskland, japan, Australien och Singapore. Ytterligare ett datacenter i Vancouver, Kanada meddelades tidigare denna månad. – Mikrodatacenter möjliggör effektiv användning av Edge, särskilt på tillväxtmarknader. Denna expansion, som är

Ny kartläggning av cyberattacker under coronapandemin visar på behovet av integrerat cyberskydd9.9.2020 15:43:15 CEST | Pressmeddelande

Den nya rapporten Acronis Cyber Readiness Report 2020 visar att de vanligaste attackerna som skett mot distansarbetare under coronapandemin hittills är nätfiske, DDoS-attacker och angrepp mot videokonferenstjänster som Zoom, Cisco Webex och Microsoft Teams. Hela 39% av företagen som deltagit i studien har utsatts för angrepp mot videomöten. Resultaten visar på behovet av integrerade cyberskyddslösningar och i samband med detta lanserar Acronis idag B2B-lösningen Acronis Cyber Protect 15, som kombinerar backup, katastrofåterställning, skydd mot skadlig programvara, cybersäkerhet och verktyg för hantering av endpoints.