Uno Svenningsson i Bingolotto

På söndag gästas vi av den folkkära artisten Uno Svenningsson som kommer framföra sin nya låt ”Det är ju trots allt jul”
Foto:Pär Wickholm

Uno Svenningsson har en lång och framgångsrik karriär både som soloartist och i bandet Fredá där man bland annat mottog en Grammis 1991 i kategorin ”Årets rockgrupp”.

Unos soloäventyr påbörjades 1994 med det självbetitlade albumet ”Uno” där bland annat låtarna ”Under ytan” och ”Tro på varann” – en duett med Eva Dahlgren – direkt blev stora hits. Därefter har det blivit hela åtta album och många radiohits, som exempelvis ”Vågorna”, samt mängder av lovordade och uppmärksammade turnéer.

2017 medverkade Uno Svenningsson i ”Så mycket bättre” på TV4 som föranledde ett brett genomslag hos den stora och kärleksfulla publiken. Strax efter TV-succén släpptes Unos senaste album ”Andras sånger” vilket följdes av en bejublad turné där både egna låtar och tolkningar framfördes, inte minst den stora hiten ”Du kommer ångra det här”.

Söndagen den 6 november 2020, kl. 18.00, välkomnar vi Uno Svenningsson till BingoLotto!

Foto:Pär Wickholm

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.