Uppdatering - Bredbandsavbrott i sydvästra delarna av Linköping nu åtgärdat

Den avgrävda fiberkabeln är nu lagad och alla kunder har fått tillbaks sin bredbandsuppkoppling.

Tidigare info:
På grund av en avgrävd fiberkabel är delar av Slaka, Skeda udde, Svartmåla, Hulta, Brokind och Bestorp utan bredbandstjänster sedan onsdag eftermiddag (7 oktober). Cirka 1000 kunder berörs.

Utsikt Bredbands montörer har under dagen jobbat med att återställa den trasiga kabeln, men arbetet fick avbrytas klockan 20.50 på grund av mörkret som innebär en fara för montörerna då väg 34 går precis intill. Arbetet återupptas så fort det ljusnar ute.

Avbrottet berör även bredbandsbolaget iTUX:s kunder i Åtvidaberg, Linköping, Horn, Rimforsa, Kisa och Gullringen.

Prognosen är att fiberkabeln ska vara reparerad kl 14 idag (torsdag 8 oktober).

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se