Uppdatering - Driftstörning i fjärrvärmenätet i Linköping

Problemen är nu åtgärdade och fjärrvärmeleveranserna fungera som vanligt igen. Just nu är det problem med fjärrvärmeleveranserna i Linköping på grund av ett elavbrott på Gärstadverket under morgonen. Elavbrottet orsakade stora störningar i produktionen av fjärrvärme, som lett till leveransproblem av värme och varmvatten till fastigheter i Linköping.

Produktionen är nu åter i drift men med en del störningar. Prognosen är att majoriteten av kunderna ska få tillbaks värme och varmvatten runt klockan 20 ikväll (fredag 13 november).

Michael Fahlström, affärsområdeschef Bränslebaserad Energi, Tekniska verken i Linköping, 013-20 90 42
Michael.Fahlstrom@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se