Uppdatering - Fjärrvärmeavbrott i Malmslättsområdet

Problemet som under kvällen (25 januari) har orsakat ett fjärrvärmeavbrott i Malmslättsområdet i Linköping, är nu lokaliserat. Prognosen är att alla fastigheter ska ha tillbaks fjärrvärmen och varmvattnet runt 21.30.

Just nu är det ett fjärrvärmeavbrott i Malmslättsområdet i Linköping, som orsakar leveransproblem av värme och varmvatten till fastigheter. Felsökning pågår.

Pressmeddelandet uppdateras när ny informationen finns.

Michael Fahlström, affärsområdeschef Bränslebaserad Energi,
Tekniska verken i Linköping, 013-20 90 42
Michael.Fahlstrom@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se