Uppdatering - Fjärrvärmeavbrottet i Tallboda åtgärdat

Fjärrvärmeavbrottet i Tallbodaområdet i Linköping är nu åtgärdat. Leveranserna av värme och varmvatten till hushållen fungerar normalt igen.

Ursprungstext:

Ett fjärrvärmeavbrott i Tallbodaområdet i Linköping, orsakar just nu leveransproblem av värme och varmvatten till ca 120 fastigheter. Felsökning pågår och i nuläget finns ingen prognos för när kunderna kan ha fjärrvärmen tillbaks.

Pressmeddelandet uppdateras när ny information finns.

Michael Fahlström, affärsområdeschef Bränslebaserad Energi, Tekniska verken i Linköping

Michael.Fahlstrom@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken och Hydroc utvecklar ny teknik för värmelagring vid Vallastaden9.7.2021 11:12:33 CEST | Pressmeddelande

Tekniska verken i Linköping har, precis som många andra fjärrvärmebolag, ett överskott av värmeenergi under sommaren. Överskottsenergin skulle kunna användas på vintern, under förutsättning att den kan sparas utan för stora förluster. Nu undersöker Tekniska verken och Hydroc Energy Storage AB möjligheten till en pilotanläggning för att lagra termisk energi i berggrunden, i anslutning till Vallastaden i Linköping.