Uppdatering - Vattenläcka i Johannelunds Centrum

En brandpost finns nu uppställd vid parkeringen ovanför Johannelunds centrum där boende kan hämta vatten. Personal från Tekniska verken finns på plats och hjälper till. De hala gatorna (på grund av vattnet som frusit) håller på att grusas med hjälp av en grusbil.

Ursprungstext:
På grund av en vattenläcka är boende i hela Johannelunds centrum i Linköping, i korsningen Skogslyckegatan/Ödegårdsgatan, utan vatten.
Läckan är lokaliserad och personal från Tekniska verken jobbar med att reparera den.
Brandpost kommer öppnas under kvällen, där boende kan hämta vatten.

Prognosen är att vattnet ska vara tillbaks till i morgon bitti (söndag 7 februari).

Texten kommer att uppdateras under kvällen.

Niklas Berg, arbetsledare, Tekniska verken i Linköping, 013- 20 93 07

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tack till alla som tvättar bilen i en biltvätt!22.4.2021 09:22:55 CEST | Pressmeddelande

Nu börjar säsongen då många tvättar bort vintersmutsen från bilen. Tekniska verken vill hylla alla som tvättar sin bil på rätt sätt – alltså åker till en biltvätt eller gör det själv-hall, istället för hemma på uppfarten. Den stora och viktiga skillnaden är att det smutsiga vattnet i en biltvätt renas innan det går tillbaka ut i naturen. Vattnet från en tvätt hemma på uppfarten rinner orenat, via dagvattenledningarna, rakt ut i närmaste dike och förorenar vattnet i våra sjöar och miljön.