Uppdatering - Vattenläcka i Vikingstad

Vattenläckan i Vikingstad är nu lokaliserad och alla i området har åter vatten.

Missfärgat vatten kan förekomma. Missfärgningen är ofarlig och försvinner efterhand som vattnet spolas. Undvik att tvätta vittvätt.

Under natten uppstod en vattenläcka i Vikingstad utanför Linköping. Läckan påverkade även omkringliggande orter, som Sjögestad, Rappestad och Västerlösa.

Reparationsarbete pågår

Mats Johansson, Affärsenhetschef ledningsnät, 013-20 81 16
mats.johansson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Pressinbjudan: Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson besöker Malmen återvinningscentral23.1.2020 15:39:15 CETPressmeddelande

Imorgon fredagen den 24 januari, kommer Elisabeth Svantesson (M), ekonomisk-politisk talesperson, till Linköping för att tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Niklas Borg (M) besöka Tekniska verkens återvinningscentral Malmen och Ryds Herrgård. På besöken deltar även bland annat Fredrik Lundén (M), ordförande i Arbetsmarknadsnämnden, samt Charlotta Sund, vd för Tekniska verken i Linköping.