Uppdatering - Vattenläcka i Vikingstad

Vattenläckan i Vikingstad är nu lokaliserad och alla i området har åter vatten.

Missfärgat vatten kan förekomma. Missfärgningen är ofarlig och försvinner efterhand som vattnet spolas. Undvik att tvätta vittvätt.

Under natten uppstod en vattenläcka i Vikingstad utanför Linköping. Läckan påverkade även omkringliggande orter, som Sjögestad, Rappestad och Västerlösa.

Reparationsarbete pågår

Mats Johansson, Affärsenhetschef ledningsnät, 013-20 81 16
mats.johansson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Nu driftsätts Sveriges största solcellspark i Linköping9.7.2020 15:40:00 CESTPressmeddelande

Första panelerna sattes upp i mitten av maj och trots förseningar, som en effekt av coronapandemin, kan nu Sveriges hittills största solcellspark börja producera el. En solig sommardag beräknas den ge el motsvarande årliga hushållselen hos 18 villor eller 36 lägenheter. Solcellsparken är en gemensam satsning för en mer hållbar energiförsörjning i Sverige från Alight, Infranode, Tekniska verken i Linköping och Swedbank.