Uppdatering 11 juni - Lagning av vattenläcka vid Kallerstadsleden fortsätter under vecka 24

Arbetet med den komplicerade vattenläckan som uppstod söndag kväll den 30 maj, kommer att fortgå även under vecka 24 (14-20 juni).

Inga kunder är utan vatten, men trafiken påverkas då påfarten till Tornby fortsätter att vara helt avstängd.

Mats Johansson, Affärsenhetschef ledningsnät, 013-20 81 16
mats.johansson@tekniskaverken.se

Uprsprungstext:

Lagning av vattenläcka vid Kallerstadsleden fortsätter under vecka 23

Arbetet med den komplicerade vattenläckan som uppstod under söndagskvällen (30 maj) kommer att fortgå även under vecka 23 (7-13 juni).

Mats Johansson, Affärsenhetschef ledningsnät, 013-20 81 16
mats.johansson@tekniskaverken.se

581 15 Linköping

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00

Läs om vårt bidrag till FN:s globala mål här

Fler kan ladda elbilen med nya laddkluster14.6.2021 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

En ökad efterfrågan på parkeringsplatser med laddmöjlighet tillsammans med en önskan om att gynna ett hållbart resande, har gjort att Stångåstaden tillsammans med Tekniska verken har skapat två så kallade laddkluster i Linköping. Att bygga laddkluster, med flera laddplatser samlade på ett och samma ställe, är en del i en ny strategi för att kunna erbjuda framför allt Stångåstadens hyresgäster utökade möjligheter att ladda sina elbilar. Visar sig satsningen framgångsrik kan Linköping få fler laddkluster framöver.

Stark början på årets första tertial3.6.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det ekonomiska året har börjat bra för Tekniska verken-koncernen. Resultatet efter finansiella poster från januari till april 2021 uppgick till 396 miljoner kronor, jämfört med 286 miljoner kronor motsvarande period förra året. Resultatet påverkas bland annat av att årets första månader varit kallare än samma period förra året med ökad fjärrvärmeförsäljning som följd, men även med betydligt högre priser på el.