Uppdatering Strömmen tillbaks på Vika återvinningscentral

Uppdatering Vika har åter ström och håller öppet som vanligt fram till kl 19.00. Ursprungstext Stormen Alfrida har orsakat strömavbrott på Vika. Vika är öppet under dagen som vanligt, men kan behöva stänga tidigare än ordinarie stängning kl 19.00, om strömmen inte kommer tillbaks innan det blir mörkt.

Anders Lindberg, Affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Nu har Tekniska verken i Linköping eldat den sista kolbiten15.3.2019 14:27:04 CETPressmeddelande

I onsdags (13 februari) eldades det allra sista kolet i kraftvärmeverket vid Resecentrum i Linköping. Tekniska verkens styrelse tog i november 2017 beslutet att fasa ut kol och fossil olja i kraftvärmeproduktionen till eldningssäsongen 2021. Nu har kolpannan slocknat för gott och kommer under sommaren att konverteras för att kunna elda återvunna och/eller förnyelsebara biobränslen istället.