Uppdatering Strömmen tillbaks på Vika återvinningscentral

Uppdatering Vika har åter ström och håller öppet som vanligt fram till kl 19.00. Ursprungstext Stormen Alfrida har orsakat strömavbrott på Vika. Vika är öppet under dagen som vanligt, men kan behöva stänga tidigare än ordinarie stängning kl 19.00, om strömmen inte kommer tillbaks innan det blir mörkt.

Anders Lindberg, Affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Tekniska verken i Linköping testar unik reningsmetod i samarbete med SurfCleaner18.6.2019 15:15:40 CESTPressmeddelande

Under vissa tidpunkter på året uppkommer så kallat flytslam i reningsbassängerna på Linköpings avloppsreningsverk, Nykvarnsverket. Slammet lägger sig som en kaka på ytan som kan störa processen och riskerar att sprida dålig lukt. För att bli av med ytslammet krävs idag manuell spolning, ökad energikrävande luftning och dosering av extra kemikalier. Men nu ska en ny smart metod, med unik teknik för rensning av ytslam, testas.