Uppdatering: Strömmen tillbaks (Strömavbrott i Berga och Vimanshäll)

Uppdatering kl 22.05 Efter att delar av Berga och Vimanshäll i Linköping blev strömlösa kl 21.00 på tisdagskvällen, har nu alla hushåll fått elen tillbaks.

Ursprungstext:
Delar av Berga och Vimanshäll i Linköping är sedan kl 21.00 utan ström på grund av problem i en transformatorstation. Personal från Tekniska verken är på plats och felsöker.
Totalt är 517 hushåll drabbade.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se