Upphandling av Västtrafiks kundservice klar

Foto: Jeanette Larsson, Newsroom

Västtrafiks upphandling av första linjens kundservice är klar. Det blir Samres AB som får fortsätta sitt uppdrag att hantera de cirka 450 000 inkommande samtalen som Västtrafik får varje år.

Samres AB får efter Västtrafiks upphandling fortsatt ansvar för den funktion på Västtrafiks kundservice som tar emot inkommande samtal och hanterar rutinärenden. Vid första linjens kundservice hanteras frågor, synpunkter och reklamationer som inkommer från kunder via telefon, chatt, webb och brev eller blanketter. I uppdraget ingår även bokningar av linjelagd anropsstyrd trafik, närtrafik och ledsagarservice.

– Vi är mycket nöjda med det jobb Samres gjort hittills. De har lång erfarenhet av den här typen av uppdrag och det innebär att våra kunder får en fortsatt god service och ett gott bemötande, säger Malin Linekrans, chef för kundservice på Västtrafik.

Samres AB har uppdraget redan idag och får efter upphandlingen fortsätta i ytterligare fyra år från och med den 4 mars 2019.

Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se