JämtkraftJämtkraft

Upplands Energi väljer Jämtkraft

Jämtkraft ska hjälpa till att förvalta Sveriges nöjdaste kunder. Detta genom ett femårigt samarbetsavtal där Jämtkraft blir balansansvarig för Upplands Energis elhandel.

Det lokala energiföretaget Upplands Energi och Jämtkraft har tecknat ett femårsavtal där Jämtkraft är krafthandelspartner och bland annat förmedlar den energi som Upplands Energi säljer till sina kunder. Utöver krafthandeln kommer partnerna gemensamt utveckla produkter och tjänster och samarbeta inom administration och kompetensöverföring.

Upplands Energi är ett av sjutton lokala energibolag som Jämtkraft samarbetar med och levererar olika tjänster och stöd till. Tillsammans bildar företagen ett unikt nätverk där alla parter får möjlighet att utbyta erfarenheter, dela goda exempel och lösa gemensamma utmaningar.

Enligt den senaste SKI-undersökningen har Upplands Energi Sveriges mest nöjda elhandelskunder.

– Vi är otroligt glada och stolta över att ha fått detta förtroende av Upplands Energi. De har en väldigt stark lokal förankring och en enastående relation till sina kunder och vi ser fram emot att genom våra tjänster och vår support kunna stötta Upplands Energi så att de kan förvalta denna relation och fortsätta sin hållbara utveckling och tillväxt, säger Fredrik Bergström, Partneransvarig på Jämtkraft.

Fokus på det lokala

Upplands Energi AB är ett lokalt energiföretag som erbjuder elförsäljning, värmepumpar, solelanläggningar samt laddlösningar till privatpersoner och företag i hela Uppland. Verksamheten finns där kunderna lever och verkar och företaget brinner för det lokala samhället i Uppland.

– Våra kunder och det lokala samhället är det som står i absolut fokus för oss. Därför har det varit väldigt viktigt att hitta en partner som förstår vikten av detta. I Jämtkraft ser vi ett företag som delar våra värderingar och förstår våra utmaningar. Jämtkraft har visat hur man kan vara en drivkraft för regionen och samtidigt driva en hållbar utveckling, säger Ulrik Wallén, Elförsäljningschef på Upplands Energi.

Moderbolaget Upplands Energi ekonomisk förening är ett kundägt företag och koncernen erbjuder utöver elhandel också distribution av energi inom det egna nätområdet. Koncernen omsätter cirka 275 miljoner kronor per år.