Upplev gratiskonserter från Göteborg i sommar

Göteborg & Co har ingått ett nytt samarbete med Göteborgs-Posten, Luger och Pustervik där parterna tillsammans bjuder in till gratis streamade konserter. Det blir fyra konserter på Pustervik med Jonathan Johansson, Sarah Klang, Parham/Bonjou och Sabina Ddumba. Jonathan Johansson är först ut den 5 juni. Konserterna är början på ett samarbete där målet är att bjuda på mer streamad musik framöver.

Jonathan Johansson är först ut den 5 juni. Foto: Luger

– Det är väldigt roligt att kunna göra detta för göteborgarna tillsammans med Göteborgs Posten. Samtidigt är det också ett sätt att fortsätta bygga musikstaden Göteborg, säger Magnus Hallberg, evenemangschef på Göteborg & Co.

Konserterna är helt gratis och kommer kunna streamas från gp.se, det kommer också gå att swisha en valfri summa som går direkt till artisten. Först ut är Jonathan Johansson den 5 juni. I samband med konsterna kommer GP också ha studiosändningar med bland andra kulturjournalisten Johan Lindqvist.

– Det är några av Sveriges mest spännande artister som sätter ihop föreställningar som är unika för just den här kvällen. Tiderna är extrema och mycket känns tungt, men mitt i allt detta är det fantastiskt att ändå få tillgång till musik i ett sammanhang som vi inte upplevt tidigare, menar GP:s musikredaktör Johan Lindqvist.

För att ta del av konserterna behöver du inte ha ett inlogg på gp.se.

Konsertdatum:

Jonathan Johansson, 5 juni.

Sarah Klang, 12 juni

Parham/Bonjou, 18 juni

Sabina Ddumba, 26 juni

Charlott HolmåkerPR Manager

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvar för destinations-PR i Sverige, Danmark och Norge. Presskontakt för Göteborgs 400-årsjubileum, Göteborgs Kulturkalas och Internationella Vetenskapsfestivalen Göteborg.

+46 (0)72 856 65 11charlott.holmaker@goteborg.com

Jonathan Johansson är först ut den 5 juni. Foto: Luger