Uppsala-artistens prisbelönta singel släpps idag

Uppsala-artisten Maini Sorri släpper sin prisbelönta USA-producerade singel Never Said Goodbye idag. Den har redan vunnit Akademia Music Award i Los Angeles i Hard Rock-kategorin.

Maini Sorri Foto: Johan Zetterlund

Idag släpps Maini Sorri's singel Never Said Goodbye. Singeln har producerats i Los Angeles och har nyligen vunnit Akademia Music Award i Hard Rock-kategorin. Juryn bestod av musikindustrins veteraner från de största skivbolagen i USA.

Maini blev hittad på twitter av trefaldiga Emmy Award-vinnaren Brian Lanese från Los Angeles som ville producera hennes nästa skiva. Lanese är producent, sångare och låtskrivare i 5-faldigt Grammy-nominerade bandet Permanent Ability. Han brås på sin kända anfader Mark Twain. Medproducent på skivan är bandets gitarrist Orlando Mestre, känd bl.a. från America's Got Talent.

Samarbetet har hittills resulterat i tre singlar, alla prisbelönta. Maini's förra singel Lost Love vann Akademia Music Award i juni. Den spelas flitigt på radiostationer från Shanghai till Buenos Aires, från Delhi till San Fransisco. Snart sprids även Never Said Goodbye med hjälp av Akademia's årslånga globala kampanj, som är en del av priset.

Maini Sorri och den amerikanska textförfattaren Gary Cornman har hittills skrivit ett 30-tal sånger ihop. Skivbolag är Reya music.

Akademia-juryns motivering lyder: - "Maini's 'Never Said Goodbye' has a hard rock skin with a tender soul inside, rich in gorgeous vocal harmonies and passionate guitar work that will ignite the senses."

Maini Sorri

0768-20 45 98, maini.sorri@gmail.com

Maini Sorri vid Steninge Slott Foto: Johan Zetterlund
Maini Sorri Never Said Goodbye skivomslag Foto & Layout: Johan Zetterlund

Maini Sorri
Metargatan 10

Maini Sorri är artist och kompositör som skrivit musik sedan 8-årsåldern. Mainis första verk var för piano, men det är som artist och låtskrivare hon har slagit igenom. Hon har släppt 22 skivor varav 5 album. Hennes singlar har varit framgångsrika på topplistor som nationella DigitalRecordTracker och Top20-listan på MusicWorldRadio i Spanien. Hennes teknosingel Let Me Do Your Time låg 9 veckor på Digilistan i P3. Hon har vunnit 3 Akademia Music Awards i Los Angeles, Hard Rock/Electronica och Dance/Electronica Best Song i juni 2015 och Hard Rock Best Song i oktober 2015. Hon har samarbetat med artister som John Baumann från Italien och den amerikanska rapparen Magneto Dayo. Mainis och Magneto Dayo's dance singel Blue Song var som bäst nr. 9 på nationella DRT R&B Hip-Hop- listan.

Följ Maini Sorri

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.