Uppskattad vardagslyx med egen pool

Möjligheten med att kunna njuta av olika typer av vardagslyx i sitt eget hem är något som allt fler svenskar önskar sig. Vi spenderar många timmar av vår fritid i vårt eget hem och att ha tillgång till en egen pool finns i många svenskars drömmar.

Pooler har blivit allt mer populära de senaste åren och det finns en anledning till det. En pool ger möjlighet till avkoppling, träning eller lek för hela familjen och i sällskap med goda vänner. Stress blir allt mer vanligt i dagens samhälle och att ha nära tillgång till avslappnande saker, som i en pool, förhöjer mervärdet av vardagslivet för många.

Däremot är det ett stort beslut, med hänsyn till olika faktorer man behöver bestämma sig för. Faktorer som storlek på poolen, om man själv ska bygga den, olika säkerhetsåtgärder och om man behöver ansöka om bygglov för sin pool. Pooler finns i flera olika storlekar och former. Bland de mest populära är en rektangulär med måtten 4x8 meter eller 5x10 meter.

Många fördelar med egen pool

Det kan vara en befriande känsla i kroppen med att vistas i vatten. Man känner sig lättare och man kan utöva en form av träning, förutom simning. Med tillgång till en egen pool behöver man inte tänka på om det finns flera andra i poolen. På det viset kan man mer närhelst man önskar utöva vattenträning eller simning, utan att behöva ta hänsyn till andra gäster.

Om du vill köpa pool är det bra att se till att det finns utrymme för skydd runt poolen. Om det finns barn i hemmet kanske ni ska överväga att bygga ett staket runt poolen. För att förhindra att barnen kan utnyttja poolen utan att det finns en vuxen som har god uppsikt under tiden.

Läs på och planera i god tid

Fördjupa er i de alternativ som finns samt läs på om säkerheter och eventuella regler med att ha en pool på sin tomt. Kontrollera vilka regler som gäller för att upprätta en pool på din tomt, till exempel om det behövs bygglov och vilka regler som gäller med avstånd till angränsande tomter.

Ta er tid att undersöka vilken typ av pool som passar era behov och er tomt som bäst. Se över vilka tillbehör som finns och om någon av dem kan vara till nytta för er. Vanliga tillbehör är poolöverdrag, poolstege och belysning under vattnet på poolväggarna. Vilka tillbehör som finns beror på vilken pool du vill ha och vilket företag du handlar ifrån.

Ny jämförelsesajt om hemförsäkringar lanseras18.5.2022 09:46:21 CEST | Pressmeddelande

Sponsored Försäkrahem.se är en ny enkel jämförelsesajt om hemförsäkringar. Målet med sajten är att underlätta för dig som vill teckna en hemförsäkring och som vill jämföra flera alternativ på den svenska marknaden innan du gör ditt val. Sajten gör flera omfattande jämförelser och sammanfattningar av försäkringar för olika typer av hushåll. På sajten kan du jämföra flera populära försäkringsbolag och försäkringarnas innehåll. Det finns även specifika jämförelser beroende på vilket typ av hushåll som du vill försäkra. Du hittar bland annat jämförelser av hemförsäkringar för bostadsrätter, hyresrätter, villor och fritidshus. Eftersom innehållet skiljer sig åt beroende på vilket typ av hushåll som ska försäkras har sajten gjort en enkel uppdelning för att du ska kunna navigera dig till den information som är relevant för dig. Sajten riktar sig till dig som precis flyttat hemifrån och ska försäkra ditt första hem. Den riktar sig också till dig som precis flyttat till ett nytt boende eller n