Uppskruvad premiär för Lidl i Turning Torso

Idag öppnade Lidl Sverige en ny butik i bottenplan på Turning Torso Gallery, nummer 174 i Sverige och nummer sex i Malmö. Lidl expanderar i hög takt och på sikt är målsättningen att det ska finnas ett tjugotal butiker i Malmö.
Butikschef Geraldine Royle klipper bandet

Lidl har byggt om fem lokaler i bottenplanet på Turning Torso Gallery, till en lokal, och genomfört stora förändringar som skapat utrymme för det nya hållbara butikskonceptet med ljusa och fräscha lokaler. Butiken är lättillgänglig med tre entréer och i anslutning till Gallerian finns tillgång till bra och kundvänliga parkeringsmöjligheter.

– Vi är så glada att äntligen få öppna upp vår nya fräscha och hållbara butik för boende, studenter och företag i Västra Hamnen, och även här kunna erbjuda produkter av högsta kvalitet till bästa pris. Västra Hamnen är en stadsdel som verkligen matchar våra höga ambitioner inom framförallt hållbarhetsområdet, säger Lulu Gylleneiden, fastighetschef på Lidl.

Etableringen i Västra Hamnen är en del av Lidls expansiva tillväxt i Sverige. Dagens 174 butiker ska fram till och med 2020 bli 200 och på sikt är målet 300 butiker i Sverige.

– Malmöregionen är högt prioriterat för Lidl, fortsätter Lulu Gylleneiden. Våra nuvarande sex butiker i regionen ska på sikt bli ett tjugotal och nu närmast ser vi fram emot att öppna i Caroli i centrala Malmö i början av 2019, fortsätter Lulu Gyllneiden.

Den nyöppnade butiken i Västra Hamnen har en försäljningsyta på cirka 1400 kvadratmeter och är byggd utifrån Lidls senaste butikskoncept där ljusa luftiga lokaler och miljötänk står i fokus. Miljötänk är även något som även präglar sortimentet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor.

Dessutom ställer Lidl alltid hårda miljö- och kvalitetskrav på sina leverantörer. 42 procent av varorna i butikerna kommer direkt från svenska leverantörer. Lidl är också den enda livsmedelskedjan i Sverige som klimatkompenserar för hela den svenska verksamheten.

Butikschef Geraldine Royle klipper bandet
Lidl, Turning Torso Gallery

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.