Upptaktsträff för SBL Dam den 18 september

Varmt välkomna till årets upptaktsträff för Svenska Basketligan Dam som hålls i Stockholm den 18 september. Nedan finns adress, tider och info om ackreditering.

UPPTAKTSTRÄFF FÖR SBL DAM

Datum:
Onsdag 18 september kl 10:30

Plats:
Scandic Anglais, Stockholm

Hålltider:
10.30 Del 1: Utfrågning av coacher, damlandslag, Svenska Cupen etc

11.45 Fotografering & lunch

12.15 Del 2: Marknad&TV samt enskilda intervjuer

14.00 Slut

Coach från varje klubb finns på plats samt flera spelare. Dessutom kommer SBL Dams ordförande Elisabeth Egnell att medverka.

ACKREDITERING
Ackreditera dig genom att maila till johannes.wohlert@basket.se
Deadline för ackreditering är den 16 september.

Elisabeth Egnell
Ordförande Svenska Basketligan Dam

EM-kvalmatcher i "bubbla" för herrlandslaget21.9.2020 09:16:45 CESTPressmeddelande

FIBA meddelade i fredags att herrarnas EM-kvalmatcher i november 2020 och februari 2021 kommer att spelas i en bubbla. Det blir alltså inga hemmamatcher för det svenska herrlandslaget. - I denna speciella tid är spelarnas och stabernas hälsa det som ska vara i första rummet. Detta är också ur tävlingssynpunkt det mest rättvisa. Vi ser fram emot att göra det bästa av detta, säger landslagsansvarig Fredrik Joulamo. Inget är bestämt ännu kring damernas EM-kval, där Sverige möter Israel och Montenegro.