TeknikföretagenTeknikföretagen

Ur askan i elden

Industriekonomerna presenterar konjunkturprognos. Onsdag 11 maj kl 09.00 i Teknikföretagens lokaler på Storgatan 5, Stockholm. Frukost från kl 08.30.

Johan Wiktorin, Lena Hagman, Kerstin Hallsten och Mats Kinnwall.

Återhämtningen efter pandemin har övergått i ett nytt läge som, bland annat, präglas av Rysslands anfallskrig mot Ukraina, åtstramning av penningpolitiken i USA och nya drakoniska ingrepp från kinesiska myndigheter mot nya utbrott av Corona.

Med utgångspunkt i olika scenarier presenterar Industriekonomerna sin konjunkturprognos onsdagen den 11 maj. Där ska vi försöka ge svar på frågorna ovan.

Presskonferensen hålls den 11 maj kl 9.00 i Teknikföretagens lokaler på Storgatan 5. Frukost serveras från kl 08.30.

På plats finns Industriekonomernas ekonomer Lena Hagman, Kerstin Hallsten och Mats Kinnwall för att redogöra för den ekonomiska utvecklingen.

På plats finns även Johan Wiktorin, som är rådgivare i säkerhets- och underrättelsefrågor samt medlem av Kungliga Krigsvetenskapsakademien. Han kommer att tala om den säkerhetspolitiska utvecklingen.

Det kommer att finnas utrymme för frågor under presskonferensen, som pågår mellan kl 9.00 och 10.00, samt möjlighet till enskilda intervjuer efteråt.

Hjärtligt välkommen!

Vänligen anmäl ditt deltagande till per.braconier@teknikforetagen.se

Det går även att följa eventet digitalt:

För att se det här innehållet från www.youtube.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Ser du inte spelaren ovan? Klicka här.

Industriekonomerna utgörs av Teknikföretagens och Industriarbetsgivarnas ekonomer.

Johan Wiktorin, Lena Hagman, Kerstin Hallsten och Mats Kinnwall.
Johan Wiktorin
Lena Hagman
Mats Kinnwall
Kerstin Hallsten. Foto: Rikard Westman

Pressinbjudan till invigning av forsknings- och innovationsprogrammet Avancerad Digitalisering9.5.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Välkommen till invigningen av Avancerad Digitalisering, som är en unik kraftsamling inom forskning och innovation där målet är att satsa minst 1 miljard kronor per år under 10 års tid i ett partnerskap mellan industrin och staten. Målet är att skapa framtidens digitala lösningar som stärker konkurrenskraften samt möjliggör och snabbar på den gröna omställningen.