Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.

Under varje år arrangeras sex stycken läger runt om i Sverige för att få tjejer, killar, barn, unga och vuxna med en funktionsnedsättning att ta steget in i idrotten oavsett ambitionsnivå.

Camperna sker under ledning av engagerade och kunniga ledare. Dessutom är de största paraidrottsstjärnorna på plats för att inspirera morgondagens paraidrottare. I Stockholm gästas campet av Lina Watz, simmare och aktuell från Vinnarskallar.

Kontaktuppgifter till huvudansvariga för mediafrågor:

Parasport StockholmParasport Sverige

RaceRunning 09:00-11:45, 13:30-16:00
Rullstolsinnebandy 13:30-16:00

Arenor under lägret

Rullstolsbasket, Rullstolsrugby, Boccia, Bordtennis, Cirkelgym, Simning, Yoga, RaceRunning, Rullstolsinnebandy.
Farstahallen, Farstaängsvägen 3

Segling
Skota Hem, Hotellvägen 9, 133 35 Saltsjöbaden

Golf
Ågesta Golfklubb, Vidjavägen 3

Rullstolstennis
Farsta TK, Majrovägen 51, Enskede

Tillgänglighetsstipendium gör att fler kan påverka och delta i idrotten i Uppsala5.7.2019 11:00:00 CESTPressmeddelande

För fjärde året i rad delar Parasport Sverige tillsammans med KONE ut sitt Tillgänglighetsstipendium om 50 000 SEK. I år tilldelas stipendiet föreningen Upsala Studenters IF för ambitionen att ge alla medlemmar förutsättningar att påverka och delta i verksamheten, vilket innebär högt ställda mål för att föreningen ska vara tillgänglig från idrottsyta till styrelserum.