USERTESTING FORTSÄTTER SITT UPPDRAG ATT LEVERERA ANVÄNDARINSIKTER TILL EUROPEISKA FÖRETAG MED UPPKÖPET AV TESTON

UserTesting, den ledande leverantören inom kvalitativa användartester och kundinsikter, meddelade idag att man har förvärvat Teston, en aktör inom digitala användartester med primärt fokus på lokala och i dagsläget den europeiska marknaden. Förvärvet förstärker UserTestings engagemang gentemot sina europeiska och globala kunder som söker insikter på lokala språk, bekvämt från hemmet eller kontoret.

Insamling av kundfeedback är avgörande för företag av alla storlekar, i hela världen. Teston har byggt sin lösning från grunden med fokus på stöd för flera språk. Med förvärvet av Teston ökar UserTesting tillgängligheten av användarinsikter åt europeiska företag, på sitt lokala språk. Detta genom en digital tjänst där testpersoner delar med sig av sin användarupplevelse till företagen - allt på distans.

"Genom att kombinera Testons erfarenhet och styrka av lokala marknader, med UserTestings industriledande tekniska lösningar kan vi låta fler företag, stora som små, samla in insikter från valfri målgrupp och valfri bakgrund, och hjälpa dem fatta bättre och snabbare beslut", berättar Chris Moen, CEO och grundare av Teston.

Under 2019 expanderade UserTesting sin verksamhet till Storbritannien. Företaget öppnade sitt europeiska huvudkontor i Edinburgh, Skottland och växte med 300% vid årsskiftet, för att möta efterfrågan från företag över hela Europa. UserTesting förstår den inverkan som kundempati har på beslutsprocessen och har åtagit sig att hjälpa fler företag, i många olika länder, genom att få enkel tillgång till användarperspektivet, och på så sätt kunna förbättra användarupplevelse och därmed sin helhetsaffär.

Kundernas feedback ska vara enkel att samla in; Teston har byggt en lättanvänd produkt med stora möjligheter till lokalisering. Detta ger ett enormt värde till både tillväxtföretag och internationella organisationer, som vill dra nytta av tillgången av användarinsikter.

"Teston passar in bra i vår produktportfölj och förstärker vår förmåga att ge kunderna den snabbaste tillgången till användarperspektivet, globalt," berättar Andy MacMillan, CEO på UserTesting. "De har skapat rutiner och processer runt lokalisering som låter oss hjälpa våra kunder som söker feedback på europeiska språk och allt därtill."

Om UserTesting

UserTesting tillgängliggör för alla organisationer att ha den bästa möjliga kundupplevelsen, grundad i riktiga användartester. Med UserTestings on-demand Human Insight Platform, kan företag i olika branscher fatta bra, kundfokuserade beslut på alla nivåer - i den takt som verksamheten kräver. Med UserTesting kan produktägare, marknadsavdelningar, personer ansvariga för digitala kundupplevelser, designers och UX-researchers snabbt skapa bra upplevelser för alla målgrupper, öka varumärkeslojaliteten och intäkterna. UserTesting har över 1 500 kunder, vilket inkluderar över hälften av världens ledande varumärken. De har hittills levererat användarinsikter till över 35 000 företag. UserTesting är baserat i San Francisco, Kalifornien och understöds av Accel, Greenspring och OpenView. För mer information, besök www.usertesting.com.

Media Contact:
UserTesting, Inc.
Chris Halcon
415-699-0553
chalcon@usertesting.com

UK Media Contact:
UserTesting, Inc.
Amy Kelly
akelly@usertesting.com

Nike Extends its Athletic Leadership5.2.2020 19:00:00 CETPress release

Today, NIKE, Inc. (NYSE: NKE), unveiled breakthrough innovation for athletes competing in the Tokyo 2020 Games, including footwear designed to provide runners with a measurable performance benefit for a new era of competition. The NEXT% platform, introduced by barrier-breaking marathoner Eliud Kipchoge, will now expand into new disciplines following its unparalleled success in distance running. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200205005708/en/ An international group of athletes joined the Nike 2020 Forum in New York to unveil the brand's latest performance and sustainable innovations. From left to right: Ibtihaj Muhammad, English Gardner, Leticia Bufoni, Blake Leeper, Timothy Cheruiyot, Dina Asher-Smith, Tomoya Ochiai, Sky Brown, Chris Mosier, Nyjah Huston, DeAnna Price, Bebe Vio, Kevin Mayer, Megan Blunk, Brandi Chastain, Aaron Brown, Sophie Hahn, Aori Nishimura, Diana Taurasi, Miles Chamley-Watson, Leon Schae

Cepton Expands With $50 Million Investment From Koito5.2.2020 18:00:00 CETPress release