Uska hjälper Vasamamma med rekrytering av undersköterskor

Vasamamma är en barnmorskemottagning som erbjuder individanpassad vård under graviditet och ger även preventivmedelsrådgivning. De vände sig till Uska för att få hjälp att rekrytera en undersköterska med mottagningsvana.

Att Uska.se är en ny generation av rekryteringstjänst som inte kräver manuell gallring eller tidigare erfarenhet av att göra bedömningar om en kandidat är lämplig för ett visst jobb eller inte, är känt sedan länge. Många vet även att vi sköter all rekrytering digitalt och att matchningen mellan arbetsgivare och arbetstagare sker automatiskt för att få fram det mest pricksäkra resultatet för just varje unik rekrytering.

Men Uska kan även hjälpa arbetsgivare med en hel rekrytering där vi använder vårt eget verktyg kombinerat med vår expertis kring vård och omsorg. Vår egen rekryteringsexpert Maria Bork, som är utbildad undersköterska och själv jobbat på sjukhus som personlig assistent, på LLS boende och inom hemtjänst, hjälpte Vasamamman hitta sin senaste medarbetare. Rekryteringen tog, från initial kontakt till att ett anställningsavtal var signerat, endast cirka en vecka. Kunden beskrev kandidaten de fick presenterat som en perfect match, säger Maria Bork, rekryteringsexpert på Uska.