Utan yrkeseleverna kolapsar allt!

4.5.2016 13:35 | Yrkesplugget i Sverige AB

Vad vore bil- och MC industrin utan alla de Personbils- och MC-tekniker samt mekaniker som sköter om service och alla reparationer? Vad vore byggindustrin utan alla Anläggare, Betongarbetare, Glastekniker, Golvläggare, Håltagare, Målare, Maskinförare, Murare, Plattsättare, Takmontör och Träarbetare som bygger husen? Vad vore åkeribranschen utan alla yrkesförare som kör fordonen? Vad vore Yrkespluggets lådbilsrace utan de elever som utbildar sig till ovan yrken och som under tre dagar gemensamt bygger fantastiska farkoster för racet? Svar på alla frågetecken ovan, INGENTING!

Vi på Yrkesplugget hyllar våra elever som kommer vara en viktig kugge i det Svenska samhället, lång tid framöver. Vi gör det bl.a. genom lådbilsracet "Yrkespokalen". Ett årligen återkommande event, där segrande skola tar hem pokalen. Tävlande är Yrkespluggets två Yrkesgymnasiumskolor i Uppsala och Bromma.

I år vill vi fira extra eftersom Yrkesplugget i höst firar 10 år som friskola med inriktning på yrkesutbildning, på gymnasienivå och vuxenutbildning. Sedan starten 2006 har vi yrkesutbildat omkring 1500 elever.

Vi hälsar därför all svensk media välkommen att bevaka detta fantastiska event.

LÅDBILSRACET YRKESPOKALEN

Datum: torsdag 9 jun

Tid: start kl. 10:00

Plats: Golfängarna vid Lötsjön i Sundbyberg

För de som är intresserada att bevaka när farkosterna byggs finns möjlighet att besöka en av, eller båda skolorna den 8 juni. Adressen hittar ni till skolorna här!

Rekalmfilm, jo vi har det också!

Walk the talk - Yrkesutbildningens År 2016

Välkomna!

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Förebilder är en viktig väg att få unga att välja en yrkesutbildning, samarbete mellan skola och näringsliv en annan viktig pusselbit.3.4.2017 07:30Pressmeddelande